InPost wraz z miastem Częstochowa rozpoczynają współpracę w ramach projektu „Green City” wspierającego rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city”. Częstochowianki i częstochowianie otrzymają dostęp do szeregu nowoczesnych usług miejskich wspierających jednocześnie poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.
– Lokalne inicjatywy na rzecz środowiska są niezbędne, aby miasta były bezpieczne, czyste i zdrowe. Zaczynamy od siebie i zachęcamy do tego innych. W ramach programu „Green City” planujemy wspieranie ekologicznego transportu, ograniczanie ruchu samochodowego związanego z rozwojem e-commerce, ochronę powietrza oraz optymalny i zrównoważony dostęp do sieci Paczkomatów®. Stworzymy rozwiązania przyjazne dla środowiska i wygodne dla mieszkańców, takie jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Zobowiązujemy się także do sukcesywnej wymiany naszej floty na samochody elektryczne, w pierwszej kolejności w miastach partnerskich. Mamy również nadzieję współpracować z samorządami przy innych projektach z zakresu zrównoważonego rozwoju – mówi Damian Niewiadomski, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży InPost.
Częstochowa to kolejne miasto, które dołączyło do inicjatywy, obok takich aglomeracji jak Łódź, Kraków i Kielce.
- Naszym celem jest wspólne wdrażanie i promocja projektów proekologicznych, związanych m.in. z ograniczaniem emisji CO₂, niskoemisyjnym, elektrycznym transportem, tworzeniem przyjaznych i atrakcyjnych przestrzeni publicznych dla Mieszkańców. Chcemy, by współpraca niosła inicjatywy służące dalszej poprawie jakości życia w naszym mieście – mówi Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy.
Program Green City wpisuje się w długofalową strategię InPost, która obejmuje szeroki zakres innowacji ekologicznych. Do końca roku programem zostanie objętych kolejne kilkadziesiąt największych miast w Polsce.
Po podpisaniu listu InPost zaprezentował elektryczne minibusy obsługujące paczkomaty InPost.
Tagi: Częstochowa, inpost, Green City
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1133Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
435JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
377Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
365Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
364"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0