Opel Manufacturing Poland poinformował, że fabryki w Gliwicach i Tychach są przygotowane do wznowienia produkcji. Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie – właściciel zakładów, Groupe PSA nie podał jeszcze harmonogramu dla Europy.
- Aktualnie w fabrykach trwają bardzo surowe audyty mające potwierdzić gotowość do wdrożenia wzmocnionych środków ochrony zdrowia – mówi Agnieszka Brania z Opel Manufacturing Poland.
Dodaje, że data wznowienia działalności produkcyjnej uzależniona jest m.in. od uzgodnień ze stroną społeczną a także z kontrahentami i dostawcami.
- Harmonogram wznowienia działalności produkcyjnej uwzględni też polskie przepisy wdrożone przez władze krajowe, określające prowadzenie działalności handlowej i przemysłowej – informuje Agnieszka Brania.
W podobnej sytuacji są wszystkie zakłady PSA w Europie. Wznowienie produkcji jest skomplikowanym procesem, który musi uwzględnić zapewnienie łańcucha dostaw. Stąd w pierwszej kolejności mają ruszyć montownie komponentów, a w dalszej - samochodów.
Grupa PSA zapewnia, że od początku kryzysu zdrowotnego Covid-19 jej priorytetem jest ochrona pracowników i zapewnienie długofalowej przyszłości firmy. Z tego powodu firma przy współpracy ze służbą medyczną opracowała i wdrożyła ponad 100 środków zabezpieczających, które mają umożliwić utrzymanie wysokiego poziomu ochrony zdrowia po wznowieniu działalności fabryki.
Procedury obejmują wszystkie obszary działalności firmy: przemysłowy, administracyjny, badawczo-rozwojowy i komercyjny. W odniesieniu do obiektów przemysłowych wymagają, między innymi, dokonywania pomiarów temperatury ciała, noszenia okularów i masek ochronnych, zachowania bezpiecznych odległości między ludźmi, również w strefach odpoczynku, wprowadzenia oznaczeń na posadzkach, wdrożenia zasady stale otwartych drzwi (z wyjątkiem drzwi przeciwpożarowych), aby wyeliminować konieczność używania klamek, częstego czyszczenia narzędzi i powierzchni roboczych, czasu „kwarantanny” dla części dostarczonych do zakładu, czy ograniczenia kontaktu między zmianami produkcyjnymi, aby uniknąć mijania się dużych grup osób.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
3257Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
2472"Ostry prezes", "nożownik z JSW" - istne jaja na Facebooku Sierpnia 80. Związkowcy: znów jątrzą! (wideo)
2057Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
639Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
635Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Poprzemysłowe obiekty rozwiną Śląskie. Na te projekty przypłyną miliony z Brukseli
+3 / -0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
+2 / -0Niepokojące informacje z ZUS-u. "Dzieje się coś niedobrego"
0Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
0Włosi zaprojektowali Izerę SUV. Polski samochód ma ruszyć na podbój Europy
0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
08,5 mln zł dla Rafako od Taurona Wytwarzanie. Spółki zawarły ugodę z zakładami ubezpieczeń dot. warunków wypłaty odszkodowania
0