Wiadomości

Firma z Rybnika wprowadzała ludzi w błąd. Jest śledztwo

2019-09-26, Autor: bf

Nie pomagały ostrzeżenia i kara od UOKiK-u, czas więc na zdecydowane działania prawne. Prokuratura Okręgowa w Gliwicach nadzoruje śledztwo w sprawie rybnickiej firmy Geldor, która zdaniem śledczych wprowadzała celowo ludzi w błąd. Czerpała za to bardzo duże profity!

Reklama

Jest ciąg dalszy sprawy firmy F.H.U. Geldor z Rybnika, której UOKiK wymierzył blisko 45 tys. zł kary za wprowadzanie ludzi w błąd.

Prokuratura bada firmę Geldor

Do sprawy wkroczyła prokuratura. W toku postępowania przygotowawczego ustalono, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej firma F.H.U. Geldor w Rybniku administruje kilkudziesięcioma serwisami internetowymi, np. www.nectus.pl, www.12kredyt.pl, www.1godz.pl, www.grumman.pl, www.kredyt.li.

- Układ stron, ich konstrukcja oraz przekaz sugerowały, że przedsiębiorca prowadzący te serwisy udziela pożyczek. Widoczne komunikaty wskazywały na łatwość, szybkość i pewność przyznawanego wsparcia finansowego. Na stronach umieszczane były tworzone przez administratora pozytywne komentarze, w których dziękowano za przydzieloną pożyczkę oraz pomoc w trudnej sytuacji finansowej - mówi Joanna Smorczewska, rzecznik prasowa Prokuratury Okręgowej w Rybniku.

Natomiast faktyczna natura działalności opisana została w dostępnych na stronach internetowych regulaminach. Z treści tych dokumentów wynikło, że działalność polega na pozyskiwaniu danych osobowych osób chcących uzyskać pożyczkę, które następnie zostaną przekazane potencjalnym pożyczkodawcom.

- Ubiegający się o pożyczkę nie był informowany o danych ewentualnie udzielającego pożyczkę. Przed złożeniem wniosku o pożyczkę należało założyć konto na danym serwisie, podając stosowne dane osobowe. Aby potencjalny pożyczkobiorca mógł ubiegać się o pożyczkę, musiał wysłać smsem kod – opłata za ten komunikat to kilkadziesiąt złotych (np. na stronie www.nectus.pl wynosiła np. 30,75 PLN). Podobnie kosztowne były opłaty za możliwość sprawdzenia statusu wniosku

- dodaje Joanna Smorczewska.

Z danych zgromadzonych w toku śledztwa wynika, że z procederu uzyskiwano kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Postępowanie przygotowawcze jest w toku, nikomu nie przedstawiono zarzutów. Aktualnie w sprawie są przesłuchiwani klienci serwisów, potencjalnie pokrzywdzeni przestępstwem.

Firma musi uświadomić klientów, że wprowadzała w błąd

Dodajmy, że firmą Geldor z Rybnika zainteresował się też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z decyzją UOKiK, GELDOR musi zaniechać zakwestionowanych praktyk i zapłacić prawie 45 tys. zł (44 792 zł) kary.

Oprócz tego ma zamieścić i utrzymywać przez pół roku na stronach wszystkich swoich serwisów informację o decyzji UOKiK. Dzięki temu powinna ona dotrzeć do poszkodowanych konsumentów i uświadomić im, że mogą dochodzić roszczeń od przedsiębiorcy.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Ile pieniędzy planujesz wydać na święta (wliczając prezenty)?






Oddanych głosów: 169