Katowice jesienią udostępnią parking automatyczny, zdolny pomieścić sześć razy więcej aut niż tradycyjny. To jedyna tego typu konstrukcja w Polsce. I wygląda na to, że skorzystanie z niej będzie najdroższe.
Katowice jako pierwszy samorząd w Polsce zdecydowały się skorzystać z technologii Grand Vertical Parking, opracowanej i wdrażanej przez polską firmę GRAND i zamówiły parking automatyczny przy ul. Tylnej Mariackiej. Parking wyglądający jak ogromna stalowa kratka został ukończony w kwietniu. Kosztował 23 mln zł.
To zespół wind i platform, które samodzielnie umieszczają auto w określonym miejscu. I podobnie wydają kierowcy po uiszczeniu przez niego opłaty za parkowanie. Przy parkowaniu rola kierowcy kończy się na podjechaniu autem do klatki. Tam też odbierze auto.
Technologia pozwala zaparkować 240 pojazdów na przestrzeni, na której standardowo mogłoby znajdować się 40 aut. To spory zysk biorąc pod uwagę fakt, że to ścisłe centrum Katowic, w bezpośrednim sąsiedztwie są hotele, banki, sklepy, restauracje, dworzec kolejowy, więc zapotrzebowanie na miejsca parkingowe jest duże.
Ale za to wszystko trzeba będzie słono płacić. Choć to parking miejski, serwis katowice.wyborcza.pl ustalił, że godzina parkowania kosztować będzie 12 zł.
- Poważnie rozpatrujemy taką stawkę, ale decyzji ostatecznej jeszcze nie ma – mówił Wyborczej współpracownik Marcina Krupy, prezydenta Katowic.
Tym samym byłoby to więcej o 2 zł, niż w Strefie Kultury.
Choć parking został już wybudowany, to wciąż trwają odbiory techniczne.
– W przypadku parkingu na ulicy Tylnej Mariackiej na procedurę odbiorową przewidujemy cały drugi kwartał. Jest to pierwsza taka inwestycja publiczna w Polsce, w związku z czym wszelkie procesy weryfikacyjne będą szczególne i wymagające dłuższego czasu. W odbiory będą zaangażowani między innymi przedstawiciele przyszłego użytkownika, który musi zostać odpowiednio przeszkolony przez wykonawcę celem poprawnej obsługi i eksploatacji, Urzędu Dozoru Technicznego, który jest odpowiedzialny za wszelkie maszyny dźwigowe, nadzoru inwestorskiego, jak również sam inwestor, a finalnie nadzór budowlany – mówiła w kwietniu Agnieszka Dutkiewicz , zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A., która pełni rolę inwestora zastępczego Miasta Katowice.
Parking ma być otwarty na przełomie września i października. Więcej o zastosowanej technologii, bezpieczeństwie, pisaliśmy w artykule "Automatyczny parking w Katowicach gotowy. Pomieści sześć razy więcej aut, niż parking standardowy"
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6883,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
624Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
568Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
490Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
475Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0