Będą częstsze przejazdy z Katowic do Orzesza i lepsze podróże w kierunku Rybnika oraz granicy z Czechami - zapowiada PKP PLK S.A. Zwiększyć ma się również dostęp do pociągów dla mieszkańców Mikołowa. Spółka podpisała umowę na zaprojektowanie drugiego toru, który usprawni połączenia na ważnej trasie w Śląskiem.
Dobudowa drugiego toru między Katowicami Piotrowicami a Orzeszem Jaśkowicami zwiększy przepustowość linii, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów między Katowicami a Rybnikiem, Raciborzem i dalej w kierunku Czech - wyjaśnia Katarzyna Głowacka, rzecznik prasowa spółki PKP PLK.
W ramach zadania zaprojektowane zostanie około 20 km toru i sieci trakcyjnej. Planowane są nowe przystanki w Mikołowie, które zwiększą dostęp do kolei: Kamionka, Reta i Osiedle Mickiewicza. Dla mieszkańców poprawi się komfort podróży z przebudowanych stacji Mikołów i Orzesze. Perony zostaną dostosowane do potrzeb podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Przystanek Łaziska Górne zyska nowy, drugi peron.
Ekologiczna kolej w woj. śląskim jest ważnym środkiem transportu w codziennych podróżach do pracy i szkoły. Dobudowa drugiego toru zwiększy możliwości podróżowania, co przełoży się na jeszcze lepszą ofertę przewozową. Nowe przystanki w Mikołowie zapewnią lepszy dostęp do kolei. Sukcesywnie likwidujemy wykluczenie komunikacyjne w całej Polsce – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
– Województwo śląskie jest największym beneficjentem rządowego programu Kolej + jeśli chodzi o ilość projektów - realizujemy ich w regionie aż osiem. Zaplanowane prace na odcinku Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice poprawią dostęp do kolei mieszkańcom Orzesza i Mikołowa oraz zapewnią dogodne dojazdy pociągiem do stolicy województwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace projektowe o wartości blisko 10,5 mln zł dla zadania „Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice poprzez budowę drugiego toru i dodatkowych przystanków osobowych” będą realizowane w latach 2023 – 2026. Budowa jest przewidziana na lata 2026 – 2029. Szacowana wartość całego zadania (prace projektowe i budowlane) to ok. 460 mln zł.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co ze zbiornikiem retencyjnym na styku woj. śląskiego i opolskiego? "Będziemy wspólnie szukać alternatywy"
1085Gliwice zrewitalizują legendarny Browar Hugo Scobla (wizualizacje)
624Powódź 2024: największa budowla hydrotechniczna w Polsce stabilizuje sytuację w Raciborzu
610Amazon uruchomił trzecie na Śląsku i jedenaste w Polsce centrum logistyczne (foto)
383Kolejarze dali za wygraną. PKP PLK przesuwa termin kolejnych prac przy budowie wiaduktów w Katowicach
369Rybnik: największy blok parowo-gazowy w Polsce będzie droższy o 121 mln zł
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Gliwice zrewitalizują legendarny Browar Hugo Scobla (wizualizacje)
+2 / -0Megainwestycja za 800 mln zł. Śląskie buduje najnowocześniejszą walcownię w Europie
+2 / -0W nowy sezon w nowej odsłonie. Satelita w Katowicach po metamorfozie za 9 mln zł
+2 / -0Zielone autobusy w miastach: czy nowe przepisy wykończą samorządy? Komentuje GZM
0Prawie 79 mln zł dofinansowania dla Bytomia na projekty rewitalizacyjne w Szombierkach
0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
0Węglowa Elektrownia Rybnik będzie wyłączona z końcem 2025 roku? Pojawi się wspólne oświadczenie
0Powódź 2024: największa budowla hydrotechniczna w Polsce stabilizuje sytuację w Raciborzu
0