Będą częstsze przejazdy z Katowic do Orzesza i lepsze podróże w kierunku Rybnika oraz granicy z Czechami - zapowiada PKP PLK S.A. Zwiększyć ma się również dostęp do pociągów dla mieszkańców Mikołowa. Spółka podpisała umowę na zaprojektowanie drugiego toru, który usprawni połączenia na ważnej trasie w Śląskiem.
Dobudowa drugiego toru między Katowicami Piotrowicami a Orzeszem Jaśkowicami zwiększy przepustowość linii, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów między Katowicami a Rybnikiem, Raciborzem i dalej w kierunku Czech - wyjaśnia Katarzyna Głowacka, rzecznik prasowa spółki PKP PLK.
W ramach zadania zaprojektowane zostanie około 20 km toru i sieci trakcyjnej. Planowane są nowe przystanki w Mikołowie, które zwiększą dostęp do kolei: Kamionka, Reta i Osiedle Mickiewicza. Dla mieszkańców poprawi się komfort podróży z przebudowanych stacji Mikołów i Orzesze. Perony zostaną dostosowane do potrzeb podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Przystanek Łaziska Górne zyska nowy, drugi peron.
Ekologiczna kolej w woj. śląskim jest ważnym środkiem transportu w codziennych podróżach do pracy i szkoły. Dobudowa drugiego toru zwiększy możliwości podróżowania, co przełoży się na jeszcze lepszą ofertę przewozową. Nowe przystanki w Mikołowie zapewnią lepszy dostęp do kolei. Sukcesywnie likwidujemy wykluczenie komunikacyjne w całej Polsce – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
– Województwo śląskie jest największym beneficjentem rządowego programu Kolej + jeśli chodzi o ilość projektów - realizujemy ich w regionie aż osiem. Zaplanowane prace na odcinku Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice poprawią dostęp do kolei mieszkańcom Orzesza i Mikołowa oraz zapewnią dogodne dojazdy pociągiem do stolicy województwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace projektowe o wartości blisko 10,5 mln zł dla zadania „Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice poprzez budowę drugiego toru i dodatkowych przystanków osobowych” będą realizowane w latach 2023 – 2026. Budowa jest przewidziana na lata 2026 – 2029. Szacowana wartość całego zadania (prace projektowe i budowlane) to ok. 460 mln zł.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
2038Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
1330Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
901Woda z kopalni popłynie do śląskich kranów. PGG podpisała list intencyjny
765O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
627Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0Katowice chcą przejąć i wyremontować Plac OMP. "PKP tylko obiecują"
+2 / -0Katowice: Muzeum Śląskie zasili energia geotermalna z wód kopalnianych
+2 / -0Miliardy na bezpieczeństwo w JSW. W 2024 ponad 50 milionów więcej niż rok wcześniej
+1 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+2 / -1Katowice chcą przejąć i wyremontować Plac OMP. "PKP tylko obiecują"
0Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
0Prawdopodobnie najpiękniejsza przychodnia w Polsce - powstała na terenie dawnej kopalni w Katowicach
0Kolejna darowizna SRK dla pogórniczej gminy. 66 działek wartych ponad 6 mln zł
0Miliardy na bezpieczeństwo w JSW. W 2024 ponad 50 milionów więcej niż rok wcześniej
0