Ruszyła budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogi z torami na linii kolejowej E30. Wiadukt drogowy poprawi bezpieczeństwo Na linii Kraków-Katowice. To kolejny taki obiekt zaplanowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na ważnej magistrali, łączącej Małopolskę ze Śląskiem. W ramach modernizacji za przeszło 2 mld zł z podobnych wiaduktów korzystają już mieszkańcy Jaworzna, Krzeszowic i Trzebini.
Wykonawcy, po stworzeniu projektu i uzyskaniu niezbędnych uzgodnień, przystępują do prac budowlanych. W ciągu najbliższych 12 miesięcy pomiędzy ul. Trzecią w Młoszowej, a Drogą Krajową nr 79 powstanie nowy wiadukt nad ruchliwą, międzynarodową linią kolejową E30. Zastąpi on użytkowany obecnie przejazd kolejowo-drogowy na ul. Szembeka.
- Podróżni w pociągach korzystają już z szybkich połączeń na trasie z Krakowa do Katowic. Dzięki budowie nowych wiaduktów zwiększymy bezpieczeństwo i ułatwimy komunikację mieszkańcom okolicznych miejscowości – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Piesi korzystać mogą z wybudowanego wcześniej bezpiecznego przejścia podziemnego, również zlokalizowanego przy ul. Trzeciej. W sąsiedztwie wiaduktu drogowego powstanie także nowa jezdnia i przebudowane będą skrzyżowania.
Przy DK 79 pojawi się rondo, które upłynni ruch i poprawi bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Inwestycja za przeszło 19 mln zł netto to efekt współpracy PLK SA z lokalnym samorządem, który partycypuje w jej kosztach. Rozpoczęte w tym tygodniu prace budowlane zaplanowano na najbliższy rok. Pierwsi kierowcy z nowego wiaduktu będą mogli skorzystać pod koniec 2024 roku.
- Zamiana przejazdów w poziomie szyn na rozwiązania bezkolizyjne to korzyść zarówno dla kolejarzy, jak i lokalnych społeczności – zapewnia Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Od połowy października kierowcy korzystają z nowego wiaduktu w Jaworznie Ciężkowicach. Wcześniej PLK SA oddały do użytku bezkolizyjne skrzyżowania m.in. w Krakowie, Krzeszowicach i Trzebini. Docelowo PLK SA planują likwidację wszystkich skrzyżowań w poziomie szyn na odcinku Kraków Główny Towarowy – Jaworzno Szczakowa.
Nowe wiadukty powstaną jeszcze m.in. w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach. Plany spółki obejmują również budowę nowej kładki dla pieszych w Rudawie i przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
1165Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
763"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
605Droga pod specjalnym nadzorem. Budowa obwodnicy Oświęcimia prawie na półmetku
599Połączy Małopolskę ze Śląskiem. Ruszyła budowa wiaduktu nad linią kolejową E30
588Pociągi Bytom-Gliwice z rekordem frekwencji. GZM: Opłaca się stawiać na szynę
+3 / -0Globalny lider branży elektroniki wybuduje w Katowicach nowoczesny kampus
+3 / -0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
+2 / -0Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
+2 / -0Nowoczesność i historyczna przestrzeń. Tak będzie wyglądał HUB Gamingowy w Katowicach
+2 / -0"Bóg, honor, autostrada". Jaworzno idzie na noże ze Stalexportem w sprawie rozbudowy A4
0Nieruchomości na Śląsku – przyszłość, trendy, wyzwania (wideo)
0Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
0KSSENON w Żorach ma już ponad miesiąc. Jak "sprawuje się" flagowy projekt KSSE? Sprawdzamy!
0Śląscy samorządowcy: "CPK nie zwalnia. Trzeba zatrzymać te szkodliwe działania!"
0