Ruszyła budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogi z torami na linii kolejowej E30. Wiadukt drogowy poprawi bezpieczeństwo Na linii Kraków-Katowice. To kolejny taki obiekt zaplanowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na ważnej magistrali, łączącej Małopolskę ze Śląskiem. W ramach modernizacji za przeszło 2 mld zł z podobnych wiaduktów korzystają już mieszkańcy Jaworzna, Krzeszowic i Trzebini.
Wykonawcy, po stworzeniu projektu i uzyskaniu niezbędnych uzgodnień, przystępują do prac budowlanych. W ciągu najbliższych 12 miesięcy pomiędzy ul. Trzecią w Młoszowej, a Drogą Krajową nr 79 powstanie nowy wiadukt nad ruchliwą, międzynarodową linią kolejową E30. Zastąpi on użytkowany obecnie przejazd kolejowo-drogowy na ul. Szembeka.
- Podróżni w pociągach korzystają już z szybkich połączeń na trasie z Krakowa do Katowic. Dzięki budowie nowych wiaduktów zwiększymy bezpieczeństwo i ułatwimy komunikację mieszkańcom okolicznych miejscowości – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Piesi korzystać mogą z wybudowanego wcześniej bezpiecznego przejścia podziemnego, również zlokalizowanego przy ul. Trzeciej. W sąsiedztwie wiaduktu drogowego powstanie także nowa jezdnia i przebudowane będą skrzyżowania.
Przy DK 79 pojawi się rondo, które upłynni ruch i poprawi bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Inwestycja za przeszło 19 mln zł netto to efekt współpracy PLK SA z lokalnym samorządem, który partycypuje w jej kosztach. Rozpoczęte w tym tygodniu prace budowlane zaplanowano na najbliższy rok. Pierwsi kierowcy z nowego wiaduktu będą mogli skorzystać pod koniec 2024 roku.
- Zamiana przejazdów w poziomie szyn na rozwiązania bezkolizyjne to korzyść zarówno dla kolejarzy, jak i lokalnych społeczności – zapewnia Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Od połowy października kierowcy korzystają z nowego wiaduktu w Jaworznie Ciężkowicach. Wcześniej PLK SA oddały do użytku bezkolizyjne skrzyżowania m.in. w Krakowie, Krzeszowicach i Trzebini. Docelowo PLK SA planują likwidację wszystkich skrzyżowań w poziomie szyn na odcinku Kraków Główny Towarowy – Jaworzno Szczakowa.
Nowe wiadukty powstaną jeszcze m.in. w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach. Plany spółki obejmują również budowę nowej kładki dla pieszych w Rudawie i przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6993,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
643Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
572Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
507Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
493Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0