Użytkownicy autostrady A4 Katowice-Kraków po Nowym Roku wciąż będą mogli korzystać z rabatów za przejazdy płacąc elektronicznie. Wybierając systemy A4Go, Telepass, Autopay bądź SkyCash wydają o 30 proc. mniej pieniędzy niż tradycyjnie.
Kierowcy samochodów osobowych, którzy decydują się zamienić gotówkę lub kartę na urządzenie pokładowe bądź aplikację, płacą za przejazdy tyle, ile ponad dziesięć lat temu: 8 zł na każdej bramce, zamiast obowiązujących w cenniku 12 zł. Taniej jeżdżą też kierowcy pozostałych kategorii pojazdów, płacąc 17 zł zamiast 20 zł w przypadku kat. 2 i 3 oraz 30 zł zamiast 35 zł w przypadku kat. 4 i 5. Takie stawki będą obowiązywać na autostradzie A4 Katowice-Kraków również po Nowym Roku.
Płatności elektroniczne wybiera coraz więcej kierowców – na koncesyjnym odcinku autostrady A4 transakcje z udziałem metod automatycznych: elektronicznego poboru opłat i videotollingu stanowią już ponad 30 proc., a w godzinach szczytu nawet ponad 40 proc. transakcji ogółem.
– Od początku pandemii koronawirusa stale przypominamy użytkownikom naszej autostrady, że bezkontaktowe płatności automatyczne to w tej chwili najbezpieczniejszy sposób wnoszenia opłat za przejazdy. Zainstalowanie aplikacji w telefonie czy urządzenie pokładowego w samochodzie to prewencja ważna tak samo, jak noszenie maseczki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku.
Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka zapewnia, że nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Kiedy najkorzystniej przejść na emeryturę? Wyliczysz to w nowym kalkulatorze ZUS
3236Jak zablokować CPK – RPO podał 5 argumentów, co mogą zrobić samorządy
2782Będą dopłaty do pomp ciepła. Rząd rozszerza program Mój Prąd
1771Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
1381Nie żyje żona biznesmena, podejrzewanego o wyprowadzenie pieniędzy. To kolejna tragedia związana z aferą w firmie budowlanej
1232Rosyjski szantaż w katowickim Famurze. Chodzi o warte 70 mln zł udziały górniczej spółki
+15 / -0Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
+11 / -0PGG będzie musiała zamknąć szybko 9 kopalń. To skutki nowego prawa unijnego
+6 / -0Karny Kopciuch sprawdził, ile w lutym było kontroli pieców w regionie
+4 / -1240 mln zł dla Taurona od Rafako. Coraz bliżej porozumienia ws. bloku w Jaworznie
+2 / -0Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
1Jak zablokować CPK – RPO podał 5 argumentów, co mogą zrobić samorządy
1JSW pochwaliła się zyskiem. Jest największy w historii
0240 mln zł dla Taurona od Rafako. Coraz bliżej porozumienia ws. bloku w Jaworznie
0Interweniowali w sprawie kasetki, ujawnili... nielegalne automaty do gier. Sprawą zajmie się KAS
0