Użytkownicy autostrady A4 Katowice-Kraków po Nowym Roku wciąż będą mogli korzystać z rabatów za przejazdy płacąc elektronicznie. Wybierając systemy A4Go, Telepass, Autopay bądź SkyCash wydają o 30 proc. mniej pieniędzy niż tradycyjnie.
Kierowcy samochodów osobowych, którzy decydują się zamienić gotówkę lub kartę na urządzenie pokładowe bądź aplikację, płacą za przejazdy tyle, ile ponad dziesięć lat temu: 8 zł na każdej bramce, zamiast obowiązujących w cenniku 12 zł. Taniej jeżdżą też kierowcy pozostałych kategorii pojazdów, płacąc 17 zł zamiast 20 zł w przypadku kat. 2 i 3 oraz 30 zł zamiast 35 zł w przypadku kat. 4 i 5. Takie stawki będą obowiązywać na autostradzie A4 Katowice-Kraków również po Nowym Roku.
Płatności elektroniczne wybiera coraz więcej kierowców – na koncesyjnym odcinku autostrady A4 transakcje z udziałem metod automatycznych: elektronicznego poboru opłat i videotollingu stanowią już ponad 30 proc., a w godzinach szczytu nawet ponad 40 proc. transakcji ogółem.
– Od początku pandemii koronawirusa stale przypominamy użytkownikom naszej autostrady, że bezkontaktowe płatności automatyczne to w tej chwili najbezpieczniejszy sposób wnoszenia opłat za przejazdy. Zainstalowanie aplikacji w telefonie czy urządzenie pokładowego w samochodzie to prewencja ważna tak samo, jak noszenie maseczki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku.
Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka zapewnia, że nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1133Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
435JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
377Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
365Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
364"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0