Są chętni do przejęcia kontrolnego pakietu udziałów w spółce Stalexport Autostrady, która jest koncesjonariuszem autostrady A4 Katowice – Kraków. O zgłoszeniu kilku potencjalnych inwestorów poinformowała spółka w komunikacie.
Czyżby włoska firma Atlantia, właściciel 61,2 proc. akcji spółki Stalexport Autostrady z siedzibą w Mysłowicach zamierzała sprzedać swoje udziały? Wskazuje na to komunikat zarządu spółki z 11 listopada wydany po otrzymaniu od członka Rady Nadzorczej informacji o potencjalnych inwestorach międzynarodowych. Komunikat jest zatytułowany „Rozpoczęcie oceny możliwych opcji strategicznych dotyczących jednostki zależnej "Stalexport Autostrady S.A.”
„Po otrzymaniu kilku deklaracji zainteresowania od potencjalnych inwestorów międzynarodowych, niewywołanych zaproszeniem do ich złożenia, Atlantia S.p.A. rozpoczęła ocenę możliwych opcji strategicznych dotyczących jej polskiej spółki zależnej Stalexport Autostrady S.A., które zawierają opcję rozpoczęcia procesu sprzedaży, w całości lub części, udziałów Atlantia w Stalexport Autostrady S.A."
Zarząd podaje, że przyjęcie jakiejkolwiek inicjatywy w odniesieniu do kwestii sprzedaży udziałów będzie zależne od podjęcia uchwały przez Radę Dyrektorów Atlantia S.p.A.
"Zarząd Spółki ma zamiar wystąpić do Atlantia S.p.A. celem formalnego potwierdzenia ww. informacji przez osoby upoważnione do reprezentacji Atlantia S.p.A."
Spółka Atlantia przejęła kontrolę nad Staleksportem w 2006 roku. Od tego momentu większość zysków z pobierania opłat za przejazd 61 km objętego koncesją odcinka A4 Katowice – Kraków trafia do Włoch. Firma posiada koncesję na zarządzanie autostradą przez 30 lat. Koncesja wygasa w 2027 roku. 1 października weszła w życie podwyżka opłat dla aut do 3,5 tony – odtąd na każdej z bramek należy zapłacić 12 zł, chyba, że korzysta się z płatności automatycznych, wówczas koszt wynosi 8 zł.
Pandemia wpłynęła na ruch na autostradzie. Spółka poinformowała w raporcie bieżącym, że w okresie od 1 stycznia do 8 listopada 2020 ruch ogółem spadł o 19,6 procent, z czego ruch aut osobowych o 21,6 proc., a ciężarowych o 9,1 proc.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
1133Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
435JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
376Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
365Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
364"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
+1 / -0Majówka z rowerem i Kolejami Śląskimi - w długi weekend jeszcze po staremu
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0