Są chętni do przejęcia kontrolnego pakietu udziałów w spółce Stalexport Autostrady, która jest koncesjonariuszem autostrady A4 Katowice – Kraków. O zgłoszeniu kilku potencjalnych inwestorów poinformowała spółka w komunikacie.
Czyżby włoska firma Atlantia, właściciel 61,2 proc. akcji spółki Stalexport Autostrady z siedzibą w Mysłowicach zamierzała sprzedać swoje udziały? Wskazuje na to komunikat zarządu spółki z 11 listopada wydany po otrzymaniu od członka Rady Nadzorczej informacji o potencjalnych inwestorach międzynarodowych. Komunikat jest zatytułowany „Rozpoczęcie oceny możliwych opcji strategicznych dotyczących jednostki zależnej "Stalexport Autostrady S.A.”
„Po otrzymaniu kilku deklaracji zainteresowania od potencjalnych inwestorów międzynarodowych, niewywołanych zaproszeniem do ich złożenia, Atlantia S.p.A. rozpoczęła ocenę możliwych opcji strategicznych dotyczących jej polskiej spółki zależnej Stalexport Autostrady S.A., które zawierają opcję rozpoczęcia procesu sprzedaży, w całości lub części, udziałów Atlantia w Stalexport Autostrady S.A."
Zarząd podaje, że przyjęcie jakiejkolwiek inicjatywy w odniesieniu do kwestii sprzedaży udziałów będzie zależne od podjęcia uchwały przez Radę Dyrektorów Atlantia S.p.A.
"Zarząd Spółki ma zamiar wystąpić do Atlantia S.p.A. celem formalnego potwierdzenia ww. informacji przez osoby upoważnione do reprezentacji Atlantia S.p.A."
Spółka Atlantia przejęła kontrolę nad Staleksportem w 2006 roku. Od tego momentu większość zysków z pobierania opłat za przejazd 61 km objętego koncesją odcinka A4 Katowice – Kraków trafia do Włoch. Firma posiada koncesję na zarządzanie autostradą przez 30 lat. Koncesja wygasa w 2027 roku. 1 października weszła w życie podwyżka opłat dla aut do 3,5 tony – odtąd na każdej z bramek należy zapłacić 12 zł, chyba, że korzysta się z płatności automatycznych, wówczas koszt wynosi 8 zł.
Pandemia wpłynęła na ruch na autostradzie. Spółka poinformowała w raporcie bieżącym, że w okresie od 1 stycznia do 8 listopada 2020 ruch ogółem spadł o 19,6 procent, z czego ruch aut osobowych o 21,6 proc., a ciężarowych o 9,1 proc.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
3256Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
2096"Ostry prezes", "nożownik z JSW" - istne jaja na Facebooku Sierpnia 80. Związkowcy: znów jątrzą! (wideo)
2050Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
636Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
634Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Poprzemysłowe obiekty rozwiną Śląskie. Na te projekty przypłyną miliony z Brukseli
+3 / -0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
+2 / -0Niepokojące informacje z ZUS-u. "Dzieje się coś niedobrego"
0Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
0Włosi zaprojektowali Izerę SUV. Polski samochód ma ruszyć na podbój Europy
0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
08,5 mln zł dla Rafako od Taurona Wytwarzanie. Spółki zawarły ugodę z zakładami ubezpieczeń dot. warunków wypłaty odszkodowania
0