Są chętni do przejęcia kontrolnego pakietu udziałów w spółce Stalexport Autostrady, która jest koncesjonariuszem autostrady A4 Katowice – Kraków. O zgłoszeniu kilku potencjalnych inwestorów poinformowała spółka w komunikacie.
Czyżby włoska firma Atlantia, właściciel 61,2 proc. akcji spółki Stalexport Autostrady z siedzibą w Mysłowicach zamierzała sprzedać swoje udziały? Wskazuje na to komunikat zarządu spółki z 11 listopada wydany po otrzymaniu od członka Rady Nadzorczej informacji o potencjalnych inwestorach międzynarodowych. Komunikat jest zatytułowany „Rozpoczęcie oceny możliwych opcji strategicznych dotyczących jednostki zależnej "Stalexport Autostrady S.A.”
„Po otrzymaniu kilku deklaracji zainteresowania od potencjalnych inwestorów międzynarodowych, niewywołanych zaproszeniem do ich złożenia, Atlantia S.p.A. rozpoczęła ocenę możliwych opcji strategicznych dotyczących jej polskiej spółki zależnej Stalexport Autostrady S.A., które zawierają opcję rozpoczęcia procesu sprzedaży, w całości lub części, udziałów Atlantia w Stalexport Autostrady S.A."
Zarząd podaje, że przyjęcie jakiejkolwiek inicjatywy w odniesieniu do kwestii sprzedaży udziałów będzie zależne od podjęcia uchwały przez Radę Dyrektorów Atlantia S.p.A.
"Zarząd Spółki ma zamiar wystąpić do Atlantia S.p.A. celem formalnego potwierdzenia ww. informacji przez osoby upoważnione do reprezentacji Atlantia S.p.A."
Spółka Atlantia przejęła kontrolę nad Staleksportem w 2006 roku. Od tego momentu większość zysków z pobierania opłat za przejazd 61 km objętego koncesją odcinka A4 Katowice – Kraków trafia do Włoch. Firma posiada koncesję na zarządzanie autostradą przez 30 lat. Koncesja wygasa w 2027 roku. 1 października weszła w życie podwyżka opłat dla aut do 3,5 tony – odtąd na każdej z bramek należy zapłacić 12 zł, chyba, że korzysta się z płatności automatycznych, wówczas koszt wynosi 8 zł.
Pandemia wpłynęła na ruch na autostradzie. Spółka poinformowała w raporcie bieżącym, że w okresie od 1 stycznia do 8 listopada 2020 ruch ogółem spadł o 19,6 procent, z czego ruch aut osobowych o 21,6 proc., a ciężarowych o 9,1 proc.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Henkel zamyka fabrykę w Raciborzu. Pracę straci 159 osób
2926PGE z nową strategią do 2035 roku: inwestycje w bezpieczeństwo energetyczne, OZE i blok gazowy w Rybniku
909Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
906Nowe przepisy od 1 lipca 2025 dotkną i biznes, i zwykłego Kowalskiego. Co warto wiedzieć o nadchodzących zmianach?
754Elektryczna rewolucja w Jastrzębiu. Flotę MZK zasilą nowe autobusy elektryczne
752Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
+4 / -0Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
+3 / -0Katowicki EMAG przekształca się w Łukasiewicz–AI. Śląsk z silnym centrum badań nad sztuczną inteligencją
+3 / -0„Małym silnikiem napędzamy wielkie dobro” – rybnicka firma w Wielkiej Wyprawie Maluchów (zdęcia)
+1 / -0Śląskie stawia na sztuczną inteligencję. GZM chce być krajowym liderem technologii AI do 2030 roku
+1 / -0Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
0Wstrząs w kopalni Rydułtowy. Był odczuwalny na powierzchni
0„Małym silnikiem napędzamy wielkie dobro” – rybnicka firma w Wielkiej Wyprawie Maluchów (zdęcia)
0Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
0Katowicki EMAG przekształca się w Łukasiewicz–AI. Śląsk z silnym centrum badań nad sztuczną inteligencją
0