GDDKiA wprowadziła zmianę w organizacji ruchu na oddanym do użytku nowym odcinku A1 Pyrzowice – Częstochowa. To skutek niestosowania się kierowców ciężarówek do obowiązujących ograniczeń.
Jak już informowaliśmy z oddanych 2 sierpnia 33 kilometrów nowej autostrady nie wszyscy mogli korzystać.
Ograniczenia dotyczyły kierowców pojazdów o masie całkowitej powyżej 12 ton jadących od Pyrzowic na północ. Na węźle Częstochowa Południe mogli zjechać tylko w kierunku zachodnim na Konopiska.
Kierunek wschodni objęty jest z kolei zakazem wjazdu dla pojazdów powyżej 12 ton. Kierowcy muszą więc korzystać z objazdu od węzła Pyrzowice przez S1 do węzła Podwarpie i dalej DK1 na północ. Zakaz nie dotyczy jedynie pojazdów służb miejskich i zaopatrzenia.
Problem w tym, że kierowcy ciężarówek nie stosowali się do ograniczeń. Stąd GDDKiA zareagowało.
„Z uwagi na niestosowanie się kierowców pojazdów ciężarowych do obowiązujących ograniczeń, w trybie pilnym wprowadziliśmy zmianę w organizacji ruchu od Pyrzowic w stronę Częstochowy. W celu uniknięcia powstania zatorów na węźle Częstochowa Południe oraz na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 1 i drogi wojewódzkiej 789 w Koziegłowach, już na węźle Pyrzowice wprowadziliśmy zakazu ruchu dla pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Ograniczenia tonażowe wprowadzono również dla kierunku północnego na węźle Woźniki.”
podaje katowicki oddział Generalnej Dyrekcji. Poniżej publikujemy pełną mapę wprowadzonego objazdu:
Pocieszający jest fakt, że koniec ograniczeń dla dużych aut nastąpi jeszcze w tym roku. Dodajmy, że bez żadnych ograniczeń mogą korzystać z trasy kierowcy jadący autostradą A1 w kierunku południowym, włączający się na węźle Częstochowa Południe.
Ograniczenia w ruchu ciężarówek wynikają z faktu trwających wciąż prac na jednym z odcinków A1 stanowiących obwodnicę Częstochowy. Chodzi mianowicie o liczący 21 km odcinek Częstochowa Północ (dawniej Rząsawa) -Częstochowa Blachownia (dawniej Blachownia). Prace po wyrzuconym z placu budowy włoskim konsorcjum Salini przejął 31 lipca nowy wykonawca - STRABAG Infrastruktura Południe z Wrocławia, BUDIMEX z Warszawy oraz BUDPOL z Częstochowy. Trasa ma być przejezdna do grudnia 2019 roku.
- Kontynuacja robót związanych z budową tego odcinka A1 umożliwi oddanie do ruchu ciągu głównego autostrady w grudniu br. Tym samym kierowcy wszystkich pojazdów, jadący tranzytem na trasie północ-południe, będą mogli ominąć Częstochowę - mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy GDDKiA.
Oddanych głosów: 1802
Tagi: A1, autostrada, objazd a1
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
484Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
430Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
422OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
420JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
374"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+6 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0