Rusza montaż ekranów akustycznych na odcinku autostrady A1 od węzła Częstochowa Północ do węzła Częstochowa Blachownia. To już piąta, zarazem ostatnia umowa kluczowa dla puszczenia jeszcze w tym roku ruchu obwodnicą Częstochowy w ciągu A1, podpisana przez GDDKiA w Katowicach. W ramach tej umowy wykonawca wykonana obsługę geodezyjną, zamontuje drzwi techniczne oraz wykonana roboty poprawkowe zabezpieczenia antykorozyjnego słupów stalowych ekranów akustycznych.
Za najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Flora Bis z Krzepic, oferując wykonanie zadania za ponad 3 mln złotych, jednocześnie deklarując przedłużenie okresu gwarancji jakości o 5 lat.
- Zamierzaliśmy przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 5,5 mln zł. Przypominamy, że przyjęliśmy kryteria oceny ofert w postaci ceny, która stanowiła 60 proc., oraz przedłużenia okresu gwarancji, w wadze 40 proc. - mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy GDDKiA w Katowicach.
Dyrekcja wylicza, że aby udostępnić do ruchu ten prawie 20-kilometrowy odcinek autostrady A1 do tej pory zawarła już 5 umów w tym roku. 25 lipca podpisano kontrakt na kontynuację robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia w zakresie robót zabezpieczających. 31 października złożono podpisy pod umową na wykonanie ogrodzenia, 8 listopada - na wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, 14 listopada - na montaż barier ochronnych i teraz, 3 grudnia - na montaż ekranów akustycznych na obiektach mostowych.
Dodatkowo, do 8 stycznia 2020 r. GDDKiA czeka na oferty montażu ekranów akustycznych na odcinku drogowym autostrady A1. To zadanie nie ma wpływu na udostępnienie autostrady.
- Ten przetarg dotyczy montażu ekranów akustycznych na odcinku drogowym autostrady A1 od węzła Częstochowa Północ do węzła Częstochowa Blachownia autostrady A1 z włączeniem jej do drogi krajowej nr 1 na węźle Częstochowa Północ. Ekrany mają zostać zamontowane w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy, a prace będą prowadzone już po udostępnieniu obwodnicy Częstochowy kierowcom – wyjaśnia Marek Prusak.
Do zrealizowania pozostaną prace wykończeniowe na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ. Niezbędne będzie również dokończenie budowy obiektu WA-352 (jezdnia lewa) na linią kolejową nr 146 relacji Częstochowa - Bydgoszcz oraz urządzeń ochrony środowiska. Budowa: dróg serwisowych i dróg technologicznych, MOP I Gorzelanka Wschód i Zachód wraz z układem drogowym, MOP III Wierzchowisko Wschód i Zachód wraz z układem drogowym, OUA Lgota wraz z układem drogowym. Oświetlenia: węzłów, MOP-ów i OUA, dokończenie przebudowy urządzeń obcych (kolizje). Wykonanie całego zakresu robót melioracyjnych, prac wykończeniowych w asortymentach robót drogowych, mostowych, branżowych oraz zieleni. Ostatnim elementem będzie wykonanie i wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.
W najbliższym czasie planowane jest wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie przed zakończeniem wszystkich robót przepustów drogowych. - W trzecim tygodniu grudnia wystąpimy do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie przed zakończeniem wszystkich obiektów inżynierskich – mówi rzecznik.
Roboty zabezpieczające na trasie głównej na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia znajdują się już w końcowej fazie.
- Pomimo wystąpienia nieprzewidzianych poprawek po poprzednim wykonawcy skutkujących wydłużeniem czasu ukończenia robót zabezpieczających na kontrakcie o 38 dni, tj. z 15 listopada na 23 grudnia 2019 r. realne jest dotrzymanie wcześniej składanych deklaracji – mówi Marek Prusak.
Podkreśla, że mobilizacja wykonawcy robót zabezpieczających oraz deklaracje wykonawców, z którymi ostatnio Dyrekcja podpisała umowy na wykonanie ogrodzenia, oznakowania poziomego i pionowego oraz barier ochronnych, wskazują, że przed końcem roku kierowcy ominą Częstochowę nowym odcinkiem A1.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
705Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
682Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
671Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
650Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
614Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Katowice: remont historycznej kamienicy przy Gliwickiej wkracza w nowy etap
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0