Wiadomości

Chief Happiness Officer- dyrektor szczęścia. Kim jest i w jaki sposób dba o pracowników?

2019-05-24, Autor: mt, materiały partnera

Chief Happiness Officer, czyli osoba, której zadaniem jest zwiększanie poczucia szczęścia pracowników w firmie, dzięki czemu z chęcią angażują się w pracę. O tym wszystkim mogliśmy się dowiedzieć na wczorajszej konferencji w zabytkowej kopalni Guido w Zabrzu, którą prowadziła pani Bogumiła Siwiec- Senior Manager z firmy Michael Page.

Chief Happiness Officer jest obecny w firmach na Zachodzie. Jak wygląda sytuacja Polsce? Czy firmy korzystają już z „dyrektora szczęścia”?
Dyskutowano o tym wczoraj podczas konferencji organizowanej przez firmę rekrutacyjną  Michael Page w Zabrzu.

Reklama

Rolą Chief Happiness Officer jest dbanie o to, aby każdy pracownik był traktowany z szacunkiem, jak człowiek, który ma dla firmy znaczenie. CHO ma na celu stwarzanie warunków w pracy, dzięki którym każdy pracownik może wyrazić swoją opinię, zabrać głos w istotnej dla niego lub firmy sprawie. Taka osoba ma za zadanie pilnować, aby wartości, które reprezentuje firma były znane pracownikom, a oni potwierdzali je swoim codziennym zachowaniem.

Niestety trend ten jest jeszcze stosunkowo młody i nie ma nigdzie sprecyzowanego zakresu obowiązków. Rola ta jest bardzo elastyczna, a każda firma będzie oczekiwała od CHO innych zadań i rozwiązań, których brakuje w danej firmie. Można jednak zauważyć, że pojawia się jednej wspólny punkt, we wszystkich firmach, a mianowicie jest to rozmowa z pracownikami o tym co ich tak naprawdę uszczęśliwia. W dzisiejszych czasach pracownicy nie dzielą już swojej tożsamości na zawodową i osobistą, ponieważ praca jest nieodzownym elementem życia osobistego. Natomiast millenialsi chcą być szczęśliwi, w każdym obszarze swojego życia. Kiedy firma zatrudnia nieszczęśliwego pracownika cierpi na tym jej wizerunek oraz obniża wyniki.Taka osoba nie zbuduje szczęśliwej relacji z klientem, ani z innym pracownikiem w firmie, dodatkowo będzie mniej kreatywna, produktywna oraz częściej będzie korzystała z L 4.

W badaniach, które można znaleźć w książce pt: „Po pierwsze złam wszelkie zasady” Marcus'a Buckingham'a, Curt'a Coffman'a
wykazano, że jednym z podstawowych czynników, które powodują, iż człowiek jest zdeterminowany do spełniania swoich obowiązków jest posiadanie przyjaciela w swoim środowisku pracy.

Koncepcja pracy człowieka w organizacji była kiedyś ściśle skupiona na wymianie usług- ja pracuję ty mi dajesz wynagrodzeni, później praca stała się sposobem na samorealizację (pracuję i osiągam mistrzostwo w tym co robię), kolejnym krokiem było  powstanie  leadership’u czyli - ja pracuje więc mogę rozwijać innych. Teraz kolejną wartością wyższą jest po prostu szczęście, a osobą która o te szczęście ma zadbać jest właśnie „dyrektor szczęścia”. 

Świat idzie w kierunku uproszczenia, ale w coraz bardziej złożonym środowisku – podsumowując, aby pracownik był produktywny musi długoterminowo czuć się szczęśliwym.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Jakubwork 2019-05-27 09:46:52

    ciekawe stanowisko pracy, ale czy na nasze warunki się przyjmie ? Jak my z założenia jesteśmy nieszczęśliwi to jak mamy uszczęśliwiać innych ?!

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.