Wiadomości

Chief Happiness Officer- dyrektor szczęścia. Kim jest i w jaki sposób dba o pracowników?

2019-05-24, Autor: mt, materiały partnera

Chief Happiness Officer, czyli osoba, której zadaniem jest zwiększanie poczucia szczęścia pracowników w firmie, dzięki czemu z chęcią angażują się w pracę. O tym wszystkim mogliśmy się dowiedzieć na wczorajszej konferencji w zabytkowej kopalni Guido w Zabrzu, którą prowadziła pani Bogumiła Siwiec- Senior Manager z firmy Michael Page.

Reklama

Chief Happiness Officer jest obecny w firmach na Zachodzie. Jak wygląda sytuacja Polsce? Czy firmy korzystają już z „dyrektora szczęścia”?
Dyskutowano o tym wczoraj podczas konferencji organizowanej przez firmę rekrutacyjną  Michael Page w Zabrzu.

Rolą Chief Happiness Officer jest dbanie o to, aby każdy pracownik był traktowany z szacunkiem, jak człowiek, który ma dla firmy znaczenie. CHO ma na celu stwarzanie warunków w pracy, dzięki którym każdy pracownik może wyrazić swoją opinię, zabrać głos w istotnej dla niego lub firmy sprawie. Taka osoba ma za zadanie pilnować, aby wartości, które reprezentuje firma były znane pracownikom, a oni potwierdzali je swoim codziennym zachowaniem.

Niestety trend ten jest jeszcze stosunkowo młody i nie ma nigdzie sprecyzowanego zakresu obowiązków. Rola ta jest bardzo elastyczna, a każda firma będzie oczekiwała od CHO innych zadań i rozwiązań, których brakuje w danej firmie. Można jednak zauważyć, że pojawia się jednej wspólny punkt, we wszystkich firmach, a mianowicie jest to rozmowa z pracownikami o tym co ich tak naprawdę uszczęśliwia. W dzisiejszych czasach pracownicy nie dzielą już swojej tożsamości na zawodową i osobistą, ponieważ praca jest nieodzownym elementem życia osobistego. Natomiast millenialsi chcą być szczęśliwi, w każdym obszarze swojego życia. Kiedy firma zatrudnia nieszczęśliwego pracownika cierpi na tym jej wizerunek oraz obniża wyniki.Taka osoba nie zbuduje szczęśliwej relacji z klientem, ani z innym pracownikiem w firmie, dodatkowo będzie mniej kreatywna, produktywna oraz częściej będzie korzystała z L 4.

W badaniach, które można znaleźć w książce pt: „Po pierwsze złam wszelkie zasady” Marcus'a Buckingham'a, Curt'a Coffman'a
wykazano, że jednym z podstawowych czynników, które powodują, iż człowiek jest zdeterminowany do spełniania swoich obowiązków jest posiadanie przyjaciela w swoim środowisku pracy.

Koncepcja pracy człowieka w organizacji była kiedyś ściśle skupiona na wymianie usług- ja pracuję ty mi dajesz wynagrodzeni, później praca stała się sposobem na samorealizację (pracuję i osiągam mistrzostwo w tym co robię), kolejnym krokiem było  powstanie  leadership’u czyli - ja pracuje więc mogę rozwijać innych. Teraz kolejną wartością wyższą jest po prostu szczęście, a osobą która o te szczęście ma zadbać jest właśnie „dyrektor szczęścia”. 

Świat idzie w kierunku uproszczenia, ale w coraz bardziej złożonym środowisku – podsumowując, aby pracownik był produktywny musi długoterminowo czuć się szczęśliwym.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Jakubwork 2019-05-27
    09:46:52

    0 0

    ciekawe stanowisko pracy, ale czy na nasze warunki się przyjmie ? Jak my z założenia jesteśmy nieszczęśliwi to jak mamy uszczęśliwiać innych ?!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 689