Inwestycje i nieruchomości

Dąbrowa G.: na perony prowadzi nowy trakt. Jest bezpieczniej

2022-03-02, Autor: mz

Piesi i rowerzyści korzystają z nowego przejścia podziemnego w Dąbrowie Górniczej. Na stacji został zadaszony peron, a windy ułatwiają podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Korzystne dla podróżnych zmiany to efekt realizacji zadania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z Gminą Dąbrowa Górnicza. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków funduszy unijnych.

Reklama

Jak informuje PKP PLK, inwestycja prowadzona na stacji Dąbrowa Górnicza zwiększa dostęp do kolei oraz poziom bezpieczeństwa. Inwestorzy podkreślają, że dzięki temu sprawniejsza jest komunikacja drogowa w mieście.

Dąbrowa Górnicza: mieszkańcy korzystają już z przejścia pod torami przy ul. Konopnickiej 

Dzięki inwestycji przekraczanie torów jest bezpieczniejsze i wygodniejsze. Pieszo-rowerowy trakt powstał w miejscu przejazdu i łączy przylegające do linii części miasta. Kontynuowane są roboty przy budowie pochylni dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Z eksploatacji wyłączony został przejazd kolejowo-drogowy - informują przedstawiciele PKP PLK.

Nowy, wygodny peron już dostępny już dla podróżnych

Nowa wiata chroni pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wybudowane przejście podziemne umożliwia dostęp do peronu. Po zakończeniu wszystkich prac przejście to połączy perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego.

Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mają ułatwiony dostęp do pociągów dzięki trzem windom. Wybudowany został także nowy peron od strony ul. Kolejowej.

W zakresie inwestycji PLK, zbudowany został wiadukt kolejowy. Po zakończeniu wszystkich prac przy obiekcie, zapewni on bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Pociągi jeżdżą nowym torem. Budowana jest ulica, chodnik i ścieżka rowerowa.

Budowa wiaduktu kolejowego i przejść podziemnych usprawnią komunikację drogową w mieście – skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym. Zwiększa się bezpieczeństwo w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym.

Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace planowane są do końca 2022 roku.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 1773

Prezentacje firm