Piesi i rowerzyści korzystają z nowego przejścia podziemnego w Dąbrowie Górniczej. Na stacji został zadaszony peron, a windy ułatwiają podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Korzystne dla podróżnych zmiany to efekt realizacji zadania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z Gminą Dąbrowa Górnicza. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków funduszy unijnych.
Jak informuje PKP PLK, inwestycja prowadzona na stacji Dąbrowa Górnicza zwiększa dostęp do kolei oraz poziom bezpieczeństwa. Inwestorzy podkreślają, że dzięki temu sprawniejsza jest komunikacja drogowa w mieście.
Dzięki inwestycji przekraczanie torów jest bezpieczniejsze i wygodniejsze. Pieszo-rowerowy trakt powstał w miejscu przejazdu i łączy przylegające do linii części miasta. Kontynuowane są roboty przy budowie pochylni dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Z eksploatacji wyłączony został przejazd kolejowo-drogowy - informują przedstawiciele PKP PLK.
Nowa wiata chroni pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wybudowane przejście podziemne umożliwia dostęp do peronu. Po zakończeniu wszystkich prac przejście to połączy perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego.
Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mają ułatwiony dostęp do pociągów dzięki trzem windom. Wybudowany został także nowy peron od strony ul. Kolejowej.
W zakresie inwestycji PLK, zbudowany został wiadukt kolejowy. Po zakończeniu wszystkich prac przy obiekcie, zapewni on bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Pociągi jeżdżą nowym torem. Budowana jest ulica, chodnik i ścieżka rowerowa.
Budowa wiaduktu kolejowego i przejść podziemnych usprawnią komunikację drogową w mieście – skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym. Zwiększa się bezpieczeństwo w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym.
Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace planowane są do końca 2022 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Budowa S1 Przybędza - Milówka. Tak wyglądają dziś tunele pod Baranią Górą (foto)
3880Będą utrudnienia na A4 Katowice-Kraków. Rusza remont wiaduktu na węźle Brzęczkowice
1975SKO zablokowało budowę kompleksu hotelowo – mieszkalnego w Bielsku-Białej
822A po remoncie znów kajakiem. Kanał regatowy w Parku Śląskim przejdzie metamorfozę
801Była fabryka maszyn, będą mieszkania. Twórcy biurowców .KTW przebudują rybnicką Ryfamę
612W Beskidach może powstać kurort z termami. Ruszył przetarg na odwiert badający zasoby wód geotermalnych
+105 / -6Budowa S1 Przybędza - Milówka. Tak wyglądają dziś tunele pod Baranią Górą (foto)
+10 / -1Prymat, producent przypraw z Jastrzębia-Zdroju, rozbudował swoją fabrykę (foto, wideo)
+6 / -0Częstochowa przepłaciła, Bytom kupił podróbki. Afera o odblaskowe ludziki w Śląskiem
+5 / -2W JSW trwa rozruch nowoczesnej instalacji. Będzie wykorzystywana przy elekrociepłowni
+3 / -06 zadań - za niemal 150 mln zł. Katowice rozstrzygnęły przetarg na drogowe inwestycje
0Bez dni miasta i innych imprez z gwiazdami. Rybnik w 2023 roku zaciśnie pasa
0Osiedla przyszłości będą myśleć za mieszkańców. Lem to przewidział pół wieku temu
0To już pewne. Firma z Katowic stworzy plan naprawy A1 Pyrzowice - Piekary Śl.
0Rekordowe zamówienie polskiej kolei regionalnej. Polregio kupi składy za 7 mld zł
0