Piesi i rowerzyści korzystają z nowego przejścia podziemnego w Dąbrowie Górniczej. Na stacji został zadaszony peron, a windy ułatwiają podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Korzystne dla podróżnych zmiany to efekt realizacji zadania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z Gminą Dąbrowa Górnicza. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków funduszy unijnych.
Jak informuje PKP PLK, inwestycja prowadzona na stacji Dąbrowa Górnicza zwiększa dostęp do kolei oraz poziom bezpieczeństwa. Inwestorzy podkreślają, że dzięki temu sprawniejsza jest komunikacja drogowa w mieście.
Dzięki inwestycji przekraczanie torów jest bezpieczniejsze i wygodniejsze. Pieszo-rowerowy trakt powstał w miejscu przejazdu i łączy przylegające do linii części miasta. Kontynuowane są roboty przy budowie pochylni dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Z eksploatacji wyłączony został przejazd kolejowo-drogowy - informują przedstawiciele PKP PLK.
Nowa wiata chroni pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wybudowane przejście podziemne umożliwia dostęp do peronu. Po zakończeniu wszystkich prac przejście to połączy perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego.
Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mają ułatwiony dostęp do pociągów dzięki trzem windom. Wybudowany został także nowy peron od strony ul. Kolejowej.
W zakresie inwestycji PLK, zbudowany został wiadukt kolejowy. Po zakończeniu wszystkich prac przy obiekcie, zapewni on bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Pociągi jeżdżą nowym torem. Budowana jest ulica, chodnik i ścieżka rowerowa.
Budowa wiaduktu kolejowego i przejść podziemnych usprawnią komunikację drogową w mieście – skróci się czas przejazdu z północnej na południową stronę torów i wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym. Zwiększa się bezpieczeństwo w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym.
Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace planowane są do końca 2022 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6833,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
603Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
565Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
486Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
456Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0