To pierwszy taki obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej i największy w Polsce, jedna z ważniejszych inwestycji na Pomorzu. Mowa o terminalu intermodalnym — ICY Tczew, za którego pełny zakres prac projektowych odpowiedzialne jest śląskie biuro projektowe PROJECT 1. O szczegółach przedsięwzięcia opowiadają Śląskiemu Biznesowi twórcy projektu.
Katowickie biuro projektowe PROJECT 1, które ma na koncie współpracę z Trefl, Marco czy Tru-Flex, jest w trakcie przygotowania projektu Terminala Intermodalnego Kontenerowego (Intermodal Container Yard —ICY), tzw. "suchego portu" dla PCC Intermodal S.A. z siedzibą w Gdyni. Inwestycja zlokalizowana będzie w pobliżu Tczewa, we wsi Zajączkowo Tczewskie.
Kierownik biura PROJECT 1, Adam Mertas, przyznaje, że to nie będzie zwyczajny terminal. Projektowany w Katowicach ICY Tczew to centrum kompleksowej obsługi celnej i logistycznej. Terminal ma być kluczowym zapleczem przeładunkowo-dystrybucyjnym usprawniającym obsługę ładunków oraz optymalizującym łańcuch dostaw, zarówno od strony lądu w kierunku morza (i odwrotnie), jak i w relacjach międzynarodowych, z zachodu na wschód i z północy na południe. Inwestycja już teraz okrzyknięta jest bramą logistyczną Pomorza i będzie częścią korytarza Morze Bałtyckie — Morze Adriatyckie.
Planujemy, że obiekt będzie w pełni zautomatyzowany i stanie się wizytówką i bramą logistyczną Pomorza. Obecny harmonogram zakłada oddanie obiektu do użytku w roku 2025 — mówi Robert Krzemiński, Project Manager PCC Intermodal.
Inwestycja poprawi dostępność komunikacyjną Pomorza, jak również umożliwi skuteczne konkurowanie portów Gdańska, Gdyni i Elbląga z portami międzynarodowymi. Projekt ma odciążyć obwodnicę Trójmiasta od ruchu ciężkich samochodów z kontenerami i przenieść ruch ładunków z układu drogowego Gdańska, Gdyni i Sopotu na układ kolejowy.
Na terenie terminala jako centrum dystrybucyjnego, funkcjonować będą również magazyny logistyczne dekonsolidacyjne i konsolidacyjne ładunków kontenerowych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
917Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
867Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
553ZUS: w całej Polsce przybywa cudzoziemców. Śląskie wyjątkiem
536Polacy wciąż oszukują. ZUS coraz częściej kontroluje czasową niezdolność do pracy
514Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
+7 / -18 Polaków na liście najbogatszych ludzi świata. Wśród miliarderów biznesmen ze Śląska
+3 / -0Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
+2 / -0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
+2 / -0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
+1 / -0Prezes RIG w Katowicach, Tomasz Zjawiony, w radzie nadzorczej KSSE
0Politechnika Śląska ma nowego rektora. To prof. Marek Pawełczyk
0Zmiany w MAP? Borys Budka "jedynką" do Parlamentu Europejskiego, zamiast Jerzego Buzka
0Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
0