Inwestycje i nieruchomości

Hiszpańskie konsorcjum wybuduje drugą jezdnię S1 Pyrzowice-Podwarpie

2018-09-11, Autor: ap

Konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii wygrało przetarg na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Podwarpie - Pyrzowice. Droga ma być gotowa w 2022 roku.

Przetarg rozstrzygnął katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. zaoferowało wykonanie tej inwestycji za 121 769 949,10 zł, w czasie 20 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie się wliczało okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Reklama

Umowę z wykonawcą GDDKiA planuje podpisać w I kwartale 2019 roku. Konsorcjum ma czas na budowę drogi do 2022 roku.

- Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wybudowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,722 km, w tym obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej – tłumaczy Marek Prusak - rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKIA.

Warto wspomnieć, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach. Natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Parametry planowanej drogi ekspresowej:

  • klasa drogi: S
  • prędkość projektowa: 100 km/h
  • liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość jezdni: 7,00 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
  • szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
  • szerokość poboczy: min. 0,75m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś.
Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.