Wiadomości

Jak budować zaangażowanie w miejscu pracy? Ruszył cykl spotkań

2018-07-06, Autor: materiały prasowe, Redakcja

W rybnickim punkcie informacji turystycznej Halo Rybnik rozpoczął się cykl spotkań „Zaczynamy od środka”. W wydarzeniu poświęconemu budowaniu zaangażowania w miejscu pracy brali udział zarówno pracodawcy jak i pracownicy.

Reklama

Tak jak obiecywali organizatorzy, spotkanie poświęcone marketingowi zaangażowanemu wewnątrz
organizacji miało bardzo interaktywny charakter. - Osobiście byłem pozytywnie zaskoczony reakcją
uczestników. Każdy z nich mówił o własnych doświadczeniach i spostrzeżeniach. Można powiedzieć,
że mogliśmy dostrzec duże zaangażowanie przybyłych osób w czasie wymiany zdań na temat zaangażowania – mówi Krzysztof Wodecki z Engagement Marketing Forum, moderator spotkania.

Żywa reakcja uczestników może świadczyć o tym, że ten temat może wywoływać coraz większe zainteresowanie nie tylko w świecie biznesu. Wynika to m.in. z tego, że budowanie zaangażowanego zespołu i właściwe wdrożenie może mieć wiele plusów nie tylko w biznesie, ale także w samorządzie czy w organizacjach pozarządowych. - Zaangażowany zespół przede wszystkim podnosi efektywność pracy. Wzmacnia także relacje wewnątrz grupy, co przekłada się również na większą lojalność i odporność na kryzysy w firmie – dodaje Krzysztof Wodecki.

W czasie spotkania omówione zostały przykłady czynników, które mogą wpływać na brak zaangażowania w miejscu pracy. Uczestnicy usłyszeli także rekomendacje do wdrożenia oraz ciekawe przykłady i porównania ze strony prowadzących. Krzysztof Wodecki przywołał przykład Steve Jobsa, który potrafił wytworzyć duże zaangażowanie wśród klientów, ale także wśród pracowników, pomimo autorytarnego stylu zarządzania.

Tomasz Markowski porównywał marketing zaangażowany do małżeństwa. - W zdrowo funkcjonującym związku dwojga osób, starania i przejawy dbałości są dostrzegalne po obu stronach. Osoby wzajemnie wpływają na siebie i ubogacają związek. Podobny mechanizm może zadziałać w firmach, gdzie pracownicy będą czuć się „współwłaścicielami biznesu”, będą dbać o cele biznesowe firmy jak o własne. Wszystko dzięki poczuciu odpowiedzialności zbudowanemu przez menedżerów umiejących odpowiednio angażować podwładnych. W myśl zasady: angażuj, a nie będziesz musiał motywować – podkreśla Tomasz Markowski z Grupy Trenerów Biznesu Rubikon.

Nie brakowało również trudnych tematów związanych z budowaniem zaangażowanych organizacji. - Szczególnie utkwił mi w pamięci przykład firmy, gdzie trwałe i wieloletnie relacje koleżeńskie zacierają standardowe granice w relacji pracodawca pracownik. Szczególnie w obszarze zlecania mniej lubianych prac. Wtedy wyzwaniem naszego gościa było jasno określić role i wyegzekwować założony efekt. Myślę, że w taki przypadku problem leży znacznie głębiej i wymaga zbudowania nowego podejścia oraz jeszcze większego zakresu kompetencji w obszarze komunikacji wewnętrznej – kończy Tomasz Markowski.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 539

Prezentacje firm