Polecamy na Śląsku

Kartą i Blikiem zapłacisz za bilet w pociągach Kolei Śląskich

2020-09-17, Autor: tora

Coś, co powinno być standardem, w Kolejach Śląskich jest nowością. Śląski przewoźnik wprowadza możliwość zapłacenia za bilet w pociągu kartą płatniczą czy Blikiem. Koleje Śląskie wyposażyły swoich konduktorów w 300 terminali płatniczych.

Reklama

Koleje Śląskie informują, że w pociągach płacić będzie można nie tylko kartą. Będzie również możliwość opłacenia kwoty biletu za pomocą transakcji BLIK. Wystarczy tylko podać specjalnie wygenerowany 6-cio cyfrowy kod konduktorowi, a później potwierdzić transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku.

Terminale we wszystkich pociągach KŚ

W terminale będą wyposażone wszystkie drużyny konduktorskie na wszystkich liniach Kolei Śląskich. Urządzenie z powodzeniem przeszło fazę testów. Nie powinny również występować problemy z zasięgiem. Terminale są wyposażone w specjalny system, który łączy się z internetem za pomocą dwóch kart SIM.

Płatność bez kwoty minimalnej

Co najważniejsze, za pomocą terminala będzie można uiścić każdą opłatę za bilet. Nie będzie tak zwanej kwoty minimalnej, od której dopiero można płacić kartą. Każda kwota będzie akceptowana.

- Koleje Śląskie to nowoczesny przewoźnik, któremu zależy na komforcie pasażerów. Nowe terminale to kolejny krok w rozwoju spółki. Trzeba przyznać, że śląski przewoźnik cały czas monitoruje i wprowadza innowacyjne rozwiązania również w kwestii bezpieczeństwa. Szczególnie w trudnym czasie z jakim mamy do czynienia w dobie koronawirusa, wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań, które podróżowanie czynią jeszcze bezpieczniejszym. Pociągi są czyszczone specjalnymi urządzeniami wytwarzającymi suchą parę o bardzo wysokiej temperaturze, a na newralgiczne elementy w składzie położona jest specjalna tytanowa powłoka. By ograniczyć do minimum możliwość dotykania przez wiele osób tych samych przedmiotów, drzwi w pociągach otwierają się automatycznie. Nie ma potrzeby naciskania specjalnych przycisków – wskazuje Aleksander Drzewiecki, prezes zarządu.

Terminale w KŚ - temat rzeka

O wprowadzeniu płatności mobilnych mówiło się w Kolejach Śląskich od lat. Klienci wskazywali, że brak terminali jest sporą niedogodnością, zwłaszcza, że nie zawsze nosi się przy sobie gotówkę, a nie na każdej stacji można kupić bilet Kolei Śląskich. Jako jedną z przyczyn braku płatności elektronicznych w pociągach, podawaną jeszcze przez poprzedniego prezesa KŚ były problemy z zasięgiem internetu, co jest niezbędne do prawidłowej pracy terminali. Pociągi przejeżdżają bowiem przez różnorodne tereny, często odległe od miejsc zamieszkania, w których z łącznością jest kiepsko. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której Koleje wprowadziłyby płatności mobilne, które w praktyce by nie działału.

O wielkich problemach technicznych mówił też w rozmowie ze ŚląskimBiznesem.pl prezes Drzewiecki, jeszcze w grudniu 2019 roku. Wówczas rozmawialiśmy z nim podczas konferencji o przyszłości kolei w woj. śląskim. Wspominał, że KŚ pracują nad płatnościami wirtualnymi, co jednak nie jest łatwe:

- Mamy bardzo dużo problemów technicznych z tym związanych. To nie są proste rozwiązania – mówił.

Dziś przewoźnik zapowiada, że jest po testach urządzeń, więc problemów być nie powinno.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jak formę pracy wolisz bardziej?




Oddanych głosów: 328