Wiosną ubiegłego roku rozpoczęła się największa drogowa inwestycja w Katowicach od czasu budowy tunelu pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka. W dniach od 24 lutego do 1 marca wykonawca będzie układał belki nośne wiaduktu nad ul. Kolistą, dlatego w tym okresie konieczne jest wprowadzenie czasowej organizacji ruchu.
Trwająca przebudowa DK 81 w Katowicach wiąże się ze zmianami w organizacji ruchu i utrudnieniami w poruszaniu się po mieście. Od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi zmianami.
- Od 24 lutego do 1 marca fragment ul. Kolistej od skrzyżowania z ulicami 73 Pułku Piechoty i Karolinki do zjazdu na osiedle Kolista będzie zamknięty. To oznacza, że aby wjechać lub wyjechać z Giszowca będzie trzeba korzystać z objazdu - mówi Ewa Lipka, rzecznik UM Katowice.
Wyjaśnia, że w tym okresie przygotowano objazdy dla mieszkańców Giszowca, a aby zmniejszyć natężenie ruchu dla ruchu tranzytowego wprowadzono objazdy dalekosiężne. Na czas tymczasowej organizacji ruchu przeprogramowane zostaną również sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach ulic 73 Pułku Piechoty i Karolinki oraz Pszczyńskiej i Górniczego Stanu.
- Zdajemy sobie sprawę, że przy tak dużych inwestycjach drogowych wprowadzenie czasowych zmian wiąże się z przejściowymi niedogodnościami – ale jest to niezbędne, żeby docelowo odczuć zasadniczą poprawę sytuacji. Zamknięcie odcinka ul. Kolistej jest kumulacją największych utrudnień w trakcie tej przebudowy. Kierowcy znaczącą poprawę odczują natomiast jeszcze w trakcie jej trwania – pod koniec roku do użytku zostaną oddane pierwsze bezkolizyjne połączenia DK 86 z DK 81 – dodaje Ewa Lipka.
W związku z czasową organizacją ruchu dojazd do osiedla Kolista będzie możliwy tylko od strony Giszowca, natomiast do ul. Karolinki tylko od strony ul. 73 Pułku Piechoty oraz ul. Pszczyńską na kierunku od centrum Katowic/autostrady A4.
Dla mieszkańców Giszowca przygotowano objazdy:
Dojazd do Giszowca dla samochodów osobowych – jadąc ul. Pszczyńską od centrum Katowic będziemy kierowani do skrzyżowania z ul. Górniczego Stanu, którą będziemy mogli dojechać do Giszowca lub na skrzyżowaniu dopuszczone będzie zawracanie (tylko dla samochodów osobowych!), by móc wjechać do dzielnicy od strony ul. Kolistej.
Wyjazd z Giszowca w kierunku Ochojca/Ligoty – poprowadzony będzie ul. Kolistą na ul. Pszczyńską, a następnie autostradę A4 lub ulicami: Szopienicką, Górniczego Dorobku, Gospodarczą, Murckowską, na ul. Pszczyńską, z której możliwy jest zjazd na ul. 73 Pułku Piechoty i ul. Karolinki.
Dojazd do Giszowca dla samochodów ciężarowych – jadąc ul. Pszczyńską od centrum Katowic będziemy kierowani w stronę Murcek, gdzie nawracanie będzie możliwe będzie na węźle drogowym z ul. Kołodzieja, by wrócić ul. Pszczyńską zjazdu na ul. Kolistą.
Ponadto, dojazd do dzielnic południowych Katowic – Ochojca i Ligoty będzie kierowany z ul. Bielskiej już w Murckach ulicami: Kołodzieja, Szarych Szeregów i Armii Krajowej – co także pozwoli odciążyć trasę na wysokości Giszowca. W celu ograniczenia ruchu na ul. 73 Pułku Piechoty wprowadzone są także objazdy dla tranzytu z ulic Kościuszki i Kolejowej. Ruch ten kierowany będzie w stroną autostrady A4 ulicami Brynowską i Mikołowską, dlatego zniesione będzie na okres 24.02 – 1.03 ograniczenie godzinowe wjazdu pojazdów ciężarowych w ten rejon. Ponadto ruch z dzielnic Ochojec i Brynów, tj. od ulic Jankego, jak również Rzepakowej i Kłodnickiej w kierunku autostrady A4 także będzie kierowany ulicami Brynowską i Mikołowską.
- Czasowe zmiany będą dotyczyć także pasażerów komunikacji miejskiej i pieszych. W związku z układaniem belek nośnych na wiadukcie nie jest możliwe ze względów bezpieczeństwa utrzymanie przejścia wzdłuż ul. Kolistej. Ruch pieszy w tym okresie kierowany będzie na funkcjonujące przejście podziemne pod ul. Pszczyńską – mówi Ewa Lipka i dodaje, że ulegają również zmianie rozkłady jazdy oraz trasy linii autobusowych nr: 30, 72, 223, 292, 672N, 689, 695, 920. Szczegóły: https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/duze-zmiany-w-komunikacji-autobusowej-na-giszowcu. Przywrócenie dotychczasowej organizacji ruchu zaplanowano na 2 marca.
Przypomnijmy, że cała inwestycja składa się z dwóch zasadniczych części.
- Pierwsza z nich to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych - ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ulicy Pszczyńskiej (DK86) od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Usprawnione zatem zostanie skomunikowanie ponadlokalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta. Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.
Koszt całej inwestycji wynosi 247,5 mln zł, z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kompleksowa przebudowa tego węzła drogowego zakończy się w pierwszej połowie 2021 roku. Utrudnienia dla kierowców znacząco zmniejszą się pod koniec tego roku, kiedy do użytku zostaną oddane pierwsze bezkolizyjne połączenia DK 86 z DK 81.
Inwestycja w liczbach:
58,5 tysiąca – tyle pojazdów codziennie przejeżdża po DK 86 na wysokości katowickiego Giszowca
247,5 mln zł – tyle kosztować będzie przebudowa węzłów DK81 i DK 86
3,62 km – to łączna długość rozbudowywanych i przebudowywanych dwóch odcinków DK 81 i DK 86
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6863,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
610Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
567Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
489Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
462Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0
~FILIPPOS7 2021-01-26
02:52:55
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.