GDDKiA wybrała wykonawcę przebudowy DK91 Zawada – Siedlec Duży, czyli kolejnego odcinka starej gierkówki. Najkorzystniejszą ofertę o wartości nieco ponad 119 mln zł złożyło konsorcjum Firm NDI z Warszawy oraz NDI Sopot. Uzyskało także maksymalną punktację w kryterium przedłużenie okresu gwarancji jakości, wydłużając je o 5 lat.
Wybraliśmy wykonawcę przebudowy DK91 Zawada – Siedlec Duży - poinformował w komunikacie Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomnijmy, że w ogłoszonym przetargu wpłynęło w maju tego roku siedem ofert.
Jeżeli do 21 grudnia 2023 r. nie wpłyną odwołania od wyboru oferty, to umowę podpiszemy jeszcze w styczniu 2024 r. Realizację inwestycji zaplanowaliśmy na 18 miesięcy od daty podpisania umowy (bez okresów zimowych) - zapowiada rzecznik.
Przypomnijmy. Zanim powstała autostrada A1, droga krajowa 91 była podstawową arterią łączącą południową i północną Polskę. Wciąż jest mocno uczęszczana, jednak jej stan systematycznie się pogarszał. Nacisk kładziono na budowę przebiegającej równolegle autostrady A1. Dziś, kiedy autostrada w woj. śląskim jest gotowa, przyszła kolej na naprawę gierkówki, tam, gdzie się ostała (za Częstochową gierkówka zniknęła, gdyż w jej śladzie drogowcy zbudowali autostradę).
Szczegółowo o tym, że DK 91 doczeka się remontu, pisaliśmy w marcu tego roku <<40 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji>>.
Zadanie przewiduje przebudowę jezdni drogi krajowej nr 91, o długości ponad 5,5 km. Początek przebudowywanego odcinka zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania DK91 z ul. Długą w Zawadzie, następnie biegnie przez Romanów, Siedlec Mały aż do granicy Siedlca Małego i Dużego.
Do 2027 roku chcemy zmodernizować ponad 40 km tej trasy w województwie - przypomina Marek Prusak. - Kierowcy korzystają już z niemal 5-kilometrowego odcinka, a na kolejnych blisko 15 km prowadzone są prace. W lipcu br. podpisaliśmy umowy na przebudowę odcinków Częstochowa – Nowa Wieś oraz Siedlec Duży – Koziegłowy. Dla kolejnych dwóch odcinków tj. Nowa Wieś – Zawada i Markowice – Brudzowice umowę podpisaliśmy 29 września 2021 r. oraz 19 stycznia 2022 r.
Łączna długość tych czterech odcinków to 19 km, a wartość umów realizacyjnych to w sumie prawie 310 mln zł. Dla pozostałych trzech odcinków o długości około 17 km wykonywana jest dokumentacja projektowa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6873,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
622Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
567Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
489Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
468Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0