GDDKiA wybrała wykonawcę przebudowy DK91 Zawada – Siedlec Duży, czyli kolejnego odcinka starej gierkówki. Najkorzystniejszą ofertę o wartości nieco ponad 119 mln zł złożyło konsorcjum Firm NDI z Warszawy oraz NDI Sopot. Uzyskało także maksymalną punktację w kryterium przedłużenie okresu gwarancji jakości, wydłużając je o 5 lat.
Wybraliśmy wykonawcę przebudowy DK91 Zawada – Siedlec Duży - poinformował w komunikacie Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomnijmy, że w ogłoszonym przetargu wpłynęło w maju tego roku siedem ofert.
Jeżeli do 21 grudnia 2023 r. nie wpłyną odwołania od wyboru oferty, to umowę podpiszemy jeszcze w styczniu 2024 r. Realizację inwestycji zaplanowaliśmy na 18 miesięcy od daty podpisania umowy (bez okresów zimowych) - zapowiada rzecznik.
Przypomnijmy. Zanim powstała autostrada A1, droga krajowa 91 była podstawową arterią łączącą południową i północną Polskę. Wciąż jest mocno uczęszczana, jednak jej stan systematycznie się pogarszał. Nacisk kładziono na budowę przebiegającej równolegle autostrady A1. Dziś, kiedy autostrada w woj. śląskim jest gotowa, przyszła kolej na naprawę gierkówki, tam, gdzie się ostała (za Częstochową gierkówka zniknęła, gdyż w jej śladzie drogowcy zbudowali autostradę).
Szczegółowo o tym, że DK 91 doczeka się remontu, pisaliśmy w marcu tego roku <<40 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji>>.
Zadanie przewiduje przebudowę jezdni drogi krajowej nr 91, o długości ponad 5,5 km. Początek przebudowywanego odcinka zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania DK91 z ul. Długą w Zawadzie, następnie biegnie przez Romanów, Siedlec Mały aż do granicy Siedlca Małego i Dużego.
Do 2027 roku chcemy zmodernizować ponad 40 km tej trasy w województwie - przypomina Marek Prusak. - Kierowcy korzystają już z niemal 5-kilometrowego odcinka, a na kolejnych blisko 15 km prowadzone są prace. W lipcu br. podpisaliśmy umowy na przebudowę odcinków Częstochowa – Nowa Wieś oraz Siedlec Duży – Koziegłowy. Dla kolejnych dwóch odcinków tj. Nowa Wieś – Zawada i Markowice – Brudzowice umowę podpisaliśmy 29 września 2021 r. oraz 19 stycznia 2022 r.
Łączna długość tych czterech odcinków to 19 km, a wartość umów realizacyjnych to w sumie prawie 310 mln zł. Dla pozostałych trzech odcinków o długości około 17 km wykonywana jest dokumentacja projektowa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
994Setki pracowników fabryki w Gliwicach zostanie bez pracy. "Zwolnienia posypały się z tygodnia na tydzień"
575PGE GiEK oficjalnie potwierdza doniesienia ws. Elektrowni Rybnik
574Hit czy... wymyślanie koła na nowo? Innowacyjny recyklomat rozpętał burzę w sieci
538Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
535Znani inwestorzy na pokładzie Digitree Group. Transakcja za ponad 12 mln zł
+6 / -0Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
+6 / -0900 dodatkowych miejsc dla samochodów. Katowice Airport buduje parking za ponad 10 mln złotych
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Parkowanie w Katowicach po nowemu. Będzie taniej w Strefie Kultury
+2 / -0Hit czy... wymyślanie koła na nowo? Innowacyjny recyklomat rozpętał burzę w sieci
0SRK wykupi kolejne pogórnicze mieszkania
0Czołowy deweloper przemysłowy Górnego Śląska i Zagłębia postawi w Gliwicach kolejne centrum logistyczne
0Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
0Czynsze w Katowicach w górę. Tak uplasują się na tle innych polskich miast
0