Jastrzębskie Zakłady Remontowe (spółka należąca do grupy kapitałowej JSW) uruchomiły Dział Konstruowania Przenośników. Obecnie zatrudnionych jest tam 5 osób z dużym doświadczeniem w zakresie konstrukcji urządzeń odstawy urobku. Powstanie działu to tylko część szerokiego programu JSW.
Na początku listopada uruchomiono nowy dział w Jastrzębskich Zakładach Remontowych. Konstruktorzy przenośników na brak pracy narzekać nie mogą. - W tej chwili pracujemy nad projektem przenośnika ścianowego o roboczej nazwie PSJZR, dostosowanego do potrzeb kopalń JSW S.A., a w dalszej perspektywie zajmiemy się projektami przenośników ścianowych o różnej szerokości trasy oraz projektowaniem – mówi kierujący zespołem konstruktorów Jarosław Konsek.
Produkowanie „na miejscu” ujednoliconych konstrukcji przenośników ścianowych niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim jest to ułatwienie w zakresie: dostępności i zamienność części, obsługi serwisowej czy analogicznego montażu i obsługi każdego urządzenia.
Inżynier Konsek podkreśla, że projektując nowe przenośniki, zwracają szczególną uwagę na ich niezawodność, wysoką jakość oraz kwestie BHP, a więc sprawy bardzo ważne w kontekście maszyn pracujących w ścianach wydobywczych, gdzie każdy postój powoduje wymierne straty.
Dział Konstruowania Przenośników istnieje od ponad dwóch tygodni, lecz plany są ambitne i obejmują opracowanie maszyn służących do odstawy urobku ze ściany wydobywczej łącznie z urządzeniami pomocniczymi (kruszarki, urządzenia przekładkowe), a także przenośników taśmowych.
- JZR widząc możliwości pojawiające się na rynku, rozumiejąc potrzeby macierzystej spółki i szeroko rozumianego rynku dostaw maszyn i urządzeń górniczych stara się na nie reagować, podejmując coraz to nowe inicjatywy — mówi Rafał Rychter, prezes JZR.
Pomysł produkcji w Jastrzębskich Zakładach Remontowych zgrzebłowych przenośników ścianowych nie jest nowy, lecz wytwarzanie tak wyspecjalizowanych maszyn wymaga spełnienia szeregu warunków. W 2017 roku w firmie opracowano i rozpoczęto wdrażanie Programu JZR Rozwój, będącego odpowiedzią na potrzeby kopalń korzystających z koniunktury na rynku węgla i zwiększających zakupy maszyn, który zakładał m.in. uruchomienie produkcji elementów tras przenośników zgrzebłowych.
Wszystkie inicjatywy rozwojowe podejmowane aktualnie przez JZR mają na celu optymalizację procesów produkcyjnych w JZR i JSW, przyspieszenie reakcji na potrzeby kopalń, jakość wykonania, jak również unifikację.
- To część szerszego programu, mającego zabezpieczyć JSW przed monopolizacją rynku produkcji maszyn górniczych dla GK JSW — mówi Artur Dyczko, zastępca prezesa JSW ds. strategii. - Dzięki wsparciu przez zarząd JSW „Programu JZR Rozwój”, spółka nie tylko zwiększy swój potencjał produkcyjny, zyska nowe kompetencje i samowystarczalność, ale umożliwi również realizację podjętych przez nas zobowiązań na rzecz regionu, co jest potwierdzeniem naszego zaangażowania w społeczną odpowiedzialność biznesu — dodaje Artur Dyczko, wiceprezes JSW.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
1266Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
1134W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
80550 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
734Katowice: 27 mln zł unijnego dofinansowania do budowy Centrum Himalaizmu
701Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0