Włoskie studio designerskie Pininfarina zaprojektowało pierwszą Izerę SUV – ustalił dziennik.pl. Włosi opracowali nowy styl nadwozia oraz wnętrza. Serwis donosi, że podpisano także porozumienia o eksporcie polskich samochodów elektrycznych na kluczowe rynki Unii Europejskiej.
Izera jako kompaktowy SUV nabrała już realnych kształtów – to właśnie to nadwozie trafi do sprzedaży jako pierwsze. Projektanci włoskiego biura Pininfarina zakończyli prace nad nową stylistyką auta dostosowaną do platformy Geely - donosi dziennik.pl.
Jak się dowiadujemy, "póki co w ścisłej tajemnicy trzymane są gotowe modele w skali 1:1 – zarówno karoserii, jak i wnętrza".
Serwis dodaje, że ruszyły także prace nad homologacją - to pozwoli eksportować Izerę do krajów Unii Europejskiej. Designerzy z Turynu poza modelem SUV mają opracować też kompleksowy projekt hatchbacka i kombi.
Dziennik.pl dodaje, że spółka ElectroMobility Poland "podpisała już listy intencyjne dotyczące dystrybucji Izery na kilku rynkach europejskich m.in. w krajach Beneluksu (Belgia, Holandia i Luksemburg), w Hiszpanii i Portugalii. Kolejne umowy zostaną zawarte na początku 2024 roku".
Przypomnijmy, polska marka samochodów elektrycznych powstaje we współpracy z potentatem globalnego rynku motoryzacyjnego – Geely. Partner technologiczny Izery jest twórcą nowoczesnej platformy technologicznej SEA, która będzie wykorzystywana w samochodach marki Izera. Firma ElectroMobility Poland, będąca właścicielem tej marki, zakupiła licencję na technologię, którą będzie mogła rozwijać i dostosowywać do potrzeb Izery.
O projekcie, wedle którego Geely będzie produkować modele swoich marek w fabryce Izery w Jaworznie, pisaliśmy już dwukrotnie. Rozmowy na ten temat wciąż trwają, ale wszystko wskazuje na to, żechińczycy wesprą fabrykę polskiego elektryka. Ostateczne ustalenia mają prowadzić do wyboru dwóch modeli chińskiego właściciela. Ma to pozwolić na takie moce produkcyjne, by zapewnić rentowność zakładu i planowaną skalę <<Te modele chińskiego giganta będą wyjeżdżać z Jaworzna>>.
__
Fabryka samochodów elektrycznych Izera w Jaworznie ma zostać uruchomiona w grudniu 2025 roku - tak wynika z harmonogramu przedstawionego przez odpowiedzialną za projekt spółkę ElectroMobility Poland. Koszt budowy fabryki szacowany jest na 6 mld zł.
Długo wyczekiwany, dofinansowany ze środków Skarbu Państwa, projekt, wciąż jest w powijakach.
Przypomnijmy, że Geely, która ma udostępnić ElectroMobility Poland wspomnianą platformę, trafiła na czarną listę ukraińskiej Narodowej Agencji ds. Zapobiegania Korupcji za swoje interesy w Rosji. W dodatku spółka dopiero od niedawna jest w posiadaniu terenu pod fabrykę w Jaworznie <<Milowy krok do budowy fabryki Izery. EMP wygrała przetarg na teren w Jaworznie>>.
Na wyboistej drodze do budowy polskiego elektryka wciąż pojawiają się znaki zapytania i nowe pomysły. Jednym z nich jest choćby projekt, wedle którego Izera ma jeździć na minuty <<Kolejny zwrot akcji w sprawie Izery. Polski elektryk ma jeździć na minuty>>.
Nie przeszkadza to jednak EMP rozpływać się nad "potencjałem technologicznym Izery". Wszystko wskazuje na to, że zdaniem spółki polskie e-auto będzie spełnieniem marzeń Polaków.
Więcej na ten temat pisaliśmy <<Zwinna, bardzo bezpieczna. Izera ma być spełnieniem technologicznych marzeń Polaków>>.
Tymczasem specjaliści twierdzą, że "im bardziej przesuwa się premiera Izery, tym bardziej wątpliwa staje się perspektywa rynkowego sukcesu auta".
Rywalizacja w segmencie elektromobilności stale się zaostrza, a liczba bateryjnych modeli w sprzedaży przekroczyła 110 i cały czas rośnie. Trzeba będzie przekonać klientów, że nasz produkt jest w co najmniej kilku dziedzinach lepszy niż oferta konkurencji – powiedział dla "Rp" Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
JSW na sprzedaż Niemcom? "Pogłoski, ale jak akcje spadną, to i Pakistańczyk kupi za cenę jednego kombajnu"
40044Pięć sekund, które pogrążyły Hiszpanię w ciemności. Czy Polsce grozi widmo blackoutu?
1998Gazowe magazyny świecą pustkami. Bruksela reaguje na widmo zimowego kryzysu
1990Firma z Gliwic będzie współtworzyć czołg przyszłości. OBRUM w europejskim konsorcjum FMBTech
791UE odrobiła lekcje po powodzi 2024. Szybsze reakcje na klęski żywiołowe
508JSW na sprzedaż Niemcom? "Pogłoski, ale jak akcje spadną, to i Pakistańczyk kupi za cenę jednego kombajnu"
+79 / -34Wielkanoc 2025: Święta droższe niż zwykle – jak radzą sobie polskie gospodarstwa?
+5 / -0Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
+3 / -0Firma z Gliwic będzie współtworzyć czołg przyszłości. OBRUM w europejskim konsorcjum FMBTech
+2 / -0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
+2 / -0Eventy boutique – luksus w małej skali. Nowy trend w organizacji wydarzeń firmowych
0Prezydent Zabrza odwołana przez mieszkańców. Politolog: Zabrakło dialogu, ale efektu domina nie będzie
0W JSW negocjują nowy układ zbiorowy. Związkowcy: bez gwarancji wynagrodzeń nie będzie porozumienia
0ZUS zachęca do korzystania z e-wizyt. Te sprawy urzędowe załatwisz bez wychodzenia z domu
0Mieszkańcy zdecydowali. Agnieszka Rupniewska odwołana z funkcji prezydentki Zabrza
0