GDDKiA już nie podtrzymuje terminu oddania A1 przy Częstochowie do końca 2019 roku. Podaje dwa powody.
Przez ostatnie tygodnie zarówno Ministerstwo Infrastruktury jak i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad utrzymywały, że cała autostradowa obwodnica Częstochowy będzie przejezdna w grudniu 2019 roku.
Dziś już nie ma tej pewności.
„Zarówno awaria wodociągu na wiadukcie drogowym nr 356 w ciągu DW 483, gdzie podczas pierwszej próby szczelności doszło do rozszczelnienia wodociągu oraz odwołanie od wyboru oferty na wykonanie barier ochronnych na autostradzie, będą miały wpływ na termin udostępnienia do ruchu autostrady.
W głównej mierze to termin rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej oraz jej decyzja, co do zasadności złożonego odwołania, będą determinowały to, kiedy autostrada będzie mogła zostać oddana do ruchu”
czytamy w komunikacie GDDKiA.
Wspomniane odwołanie dotyczy przetargu na wykonawcę montażu barier ochronnych. Przetarg został rozstrzygnięty 19 października. GDDKiA wybrała Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Prowerk z Krakowa, które zaoferowało wykonanie zadania za ok. 14,5 mln zł, z terminem realizacji do dwóch miesięcy od daty podpisania umowy. Od wyboru wykonawcy wpłynęło odwołanie, które jest obecnie analizowane.
Problem z wodociągiem pojawił się na przejętym po włoskiej firmie Salini placu budowy. Włosi nie dokończyli przebudowy wodociągu.
Podczas pierwszej próby szczelności doszło do rozszczelnienia wodociągu, co wynikało z błędów projektowych. W trybie pilnym opracowano rozwiązanie zamienne, tak aby zminimalizować wpływ awarii na termin udostępnienia do ruchu autostrady.
„Woda dostarczana jest obecnie przebudowanym wodociągiem na kładce technologicznej zlokalizowanej przy wiadukcie drogowym nr 356 w ciągu DW 483. 29 października w godzinach nocnych przepięto magistralę wodociągową. Było to możliwe dzięki szybkiej reakcji i pełnej współpracy GDDKiA, obecnego wykonawcy robót, Inżyniera Kontraktu oraz Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego.”
Poza tym wiadomości są optymistyczne. Zaawansowanie wykonania nawierzchni betonowych wynosi już 90 proc. Do ułożenia pozostało jeszcze 1,5 km z 20 km jezdni autostrady. „Przy dobrych warunkach pogodowych planujemy zakończyć roboty nawierzchniowe 12 listopada br.”
Tagi: A1, autostrada, obwodnica
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6703,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
598Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
562Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
481Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
433Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0