W najbliższy poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie prace, które przyniosą redukcję największych nierówności jezdni autostrady. -Przeprowadzimy je w ośmiu miejscach i obejmą około 1200 m² nawierzchni. To doraźne działania przed docelowym i kompleksowym remontem tego odcinka A1 - słyszymy.
Jak się dowiadujemy, prace będą polegały na sfrezowaniu nawierzchni jezdni w miejscach największego jej wypiętrzenia i ułożenia nowej. Przy sprzyjających warunkach pogodowych zakończą w połowie lipca 2023 r.
- Od przyszłego tygodnia zwiększamy intensywność wykonywania badań geotechnicznych związanych wykonywaniem ekspertyzy, na podstawie której powstanie program naprawczy dla tego odcinka A1. Do wykonania mamy ponad 220 odwiertów w różnej technologii. Wykonanych zostało już ponad 30 wierceń. Ze złożonego harmonogramu odwiertów wynika, że zakończenie badań geotechnicznych powinno nastąpić do końca lipca br. Wykonawca zrealizował już praktycznie cały zakres inspekcji wizyjnej kanalizacji deszczowej. Kontynuowana jest także inwentaryzacja obiektów inżynierskich. W międzyczasie analizowane są wyniki monitoringu kanalizacji deszczowej oraz diagnostyki nawierzchni i inwentaryzacji wysokościowej - słyszymy w GDDKIA Katowice.
Wykonawcą ekspertyzy oraz programu naprawczego jest biuro projektowe TRAKT z Katowic, które zobowiązało się wykonać ekspertyzę techniczną infrastruktury drogowej i obiektów inżynierskich oraz kompleksowy program naprawczy dla odcinka Pyrzowice - Piekary Śląskie oraz dokumentację projektową dla naprawy autostrady A1 wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych.
Umowa, o wartości prawie 10 mln zł, przewiduje także pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej.
Długość odcinka objętego opracowaniem to ponad 16 km autostrady oraz 300-metrowy odcinek drogi ekspresowej S1 w obszarze węzła Pyrzowice. Zakończenie prac projektowych nastąpi w styczniu 2024 r. Od wyników ekspertyzy i wynikającego z niej zakresu remontu będzie zależał dalszy harmonogram działań.
Na tym etapie zakładamy ogłoszenie przetargu na wykonanie prac naprawczych niezwłocznie po wykonaniu opracowań projektowych. Szacujemy, że rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w pierwszej połowie 2025 r. i wykonawca będzie mógł rozpocząć prace w terenie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
7063,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
666Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
582Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
535Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
517Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ponad 55,3 mln zł dla Bytomia na zieloną energię
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0
~Gregor Lakota 2023-07-12
09:11:09
Ja się tylko pytam, kto wybrał projekt podłoża i kto nadzorował budowę tej autostrady- na Hitlera winy nie da się zwalić.....