Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Cała trasa S11 w przyszłości pozwoli na pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 samochodem osobowym w nieco ponad 5 godzin.
Przypomnijmy: do 2030 roku cała trasa S11 połączy Aglomerację Śląską poprzez woj. opolskie i wielkopolskie z Pomorzem Środkowym. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć około 550 km.
Śląski odcinek S11 mierzyć będzie 65 kilometrów. Zaczynać się będzie od granicy z Opolszczyzną, w północno-zachodniej części województwa, a kończyć będzie na węźle Piekary Śląskie na skrzyżowaniu z autostradą A1.
Trasa zapewni Śląskowi nowe połączenie z Poznaniem i morzem. Więcej na temat inwestycji pisaliśmy m.in. w tym artykule: <<Nad morze nową drogą – bliżej budowy 46 km dwupasmówki od granicy ze Śląskiem>>.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11).
Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W budowie jest odcinek Bobolice – Szczecinek w woj. zachodniopomorskim. Poznaliśmy najkorzystniejsze oferty na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna oraz dla trzech odcinków trasy od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna w woj. opolskim - wylicza Marek Prusak z katowickiego oddziału GDDKiA.
W lipcu 2023 r. GDDKiA oddała do ruchu obwodnicę Olesna - blisko 25 km dwujezdniowej trasy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku <<Ze Śląska nad morze – 25 km eleganckiej ekspresówki zostało oddane do użytku>>.
Pod koniec lutego br. wyłonieni zostali wykonawcy kolejnych, blisko 46 km, drogi ekspresowej S11, które docelowo połączą obwodnice Kępna i Olesna <<W 5 godzin ze Śląska nad morze - droga ekspresowa S11 rozbuduje się o kolejne 46 km>>.
W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Koniec rozmów – czas działać". Na terenach po dawnej kopalni JSW ma rozwijać się przemysł przyszłości
1101GZM aspiruje do miana „drugiej Warszawy”? Rusza przebudowa strategicznego terminalu kolejowego w Sławkowie
584W Gliwicach powstanie nowy park przemysłowy. Inwestycja za 50 mln euro
580Bytom przygotowuje się do przebudowy Rynku. Miasto rozpoczyna audyt i konsultacje społeczne
563Katowice: 1,3 mln zł na termomodernizację zabytkowej "kamienicy w ogrodzie". W planie kolejne remonty
541Ogromny hangar przy pasie startowym. Śląska spółka zrealizowała inwestycję w samym sercu Katowice Airport
+15 / -1Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -1Politechnika Śląska i CPK będą wspólnie kształcić kadry dla sektora transportu i kolei dużych prędkości
+2 / -0Rewitalizacja terenów po kopalni Wujek. Katowice i PGG ruszają z planem transformacji
+2 / -0S11 na Śląsku z decyzją środowiskową. Obwodnica Tarnowskich Gór coraz bliżej realizacji
+1 / -0Przełom dla polskiej zbrojeniówki. Firmy z sektora obronnego ze wsparciem stref ekonomicznych
0Był hotel, będą biura. Nowa siedziba miejskiej spółki komunalnej w Rybniku
0PZFD: „Jawność cen to krok ku uczciwej konkurencji”. Nowe przepisy już od lipca
0Zamiast hałdy – beton. Śląskie firmy chcą zagospodarować górniczy odpad dla cementowni
0Wielki test miejskiej infrastruktury. Katowice gotowe na ekstremalne opady
0