Po 9 latach pociągi znów kursują po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. To duże ułatwienie dla mieszkańców, studentów, turystów. Dodajmy, że kończą się prace na linii Skoczów – Wisła. Inwestycje kosztują około 460 mln zł.
- Po 9 latach znów możliwe stało się podróżowanie pociągiem z Goleszowa do Cieszyna. Ten odcinek składy pokonują w 11-12 minut. Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wyniesie ok. 90 min., co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów, turystów. Pociągi kursują od 4 września – informuje Katarzyna Głowacka z Biura Prasowego PKP PLK.
W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony. Obiekty podwyższono i wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Nawierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się korzystają z pochylni. Wygoda podróżowania będzie zapewniona także ze stacji Goleszów oraz przystanków Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (kiedyś Mnisztwo). Ten ostatni został przesunięty około 1,5 km i znajduje się teraz w dogodniejszej dla uczniów i studentów lokalizacji.
Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi jeżdżą z prędkością do 80 km/h. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 2 przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zostało zrewitalizowanych lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych.
„Zmiana istotnie rozszerzy regionalną ofertę przewozową KŚ zgodnie z oczekiwaniami podróżnych dot. szybkiego dojazdu do Katowic, a także poprawi lokalny transport! Nowe połączenie zapewni komfortowy dojazd do Cieszyna do pracy i szkoły” informują Koleje Śląskie.
Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. także na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła Głębce. Pociągi kursują po nowym torze od Bronowa do Skoczowa, a pasażerowie wsiadają i wysiadają z pociągu na nowym przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronach na stacjach Pierściec i Skoczów, a także na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Prace na trasie Goleszów – Wisła Głębce zakończą się w listopadzie br.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln zł, z czego 85% dofinansowuje UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W sercu Brennej powstanie nowy duży kompleks hotelowy. Tak ma wyglądać (wizualizacje)
3600Najlepsze budowy ze śląskiego wyróżnione! Znamy laureatów 28. edycji konkursu "Modernizacja Roku & Budowa XXI wieku"
856Hit czy... wymyślanie koła na nowo? Innowacyjny recyklomat rozpętał burzę w sieci
799JSW Koks ma oddać Rafako kaucję - nagły zwrot akcji czy fake news? Spółka dementuje
760Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
708Znani inwestorzy na pokładzie Digitree Group. Transakcja za ponad 12 mln zł
+6 / -0Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
+6 / -0900 dodatkowych miejsc dla samochodów. Katowice Airport buduje parking za ponad 10 mln złotych
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Spektakularna inwestycja w centrum Katowic. Do renowacji 11 zabytkowych kamienic (wizualizacje)
+2 / -0Wyszły na jaw kolejne fakty o Elektrowni Rybnik. "Wiedziano o jej likwidacji w 2020 roku"
0JSW Koks ma oddać Rafako kaucję - nagły zwrot akcji czy fake news? Spółka dementuje
0Ekolodzy chcieli zablokować budowę elektrowni gazowej. Wojewoda nieugięty
0Dolina Krzemowa po śląsku. W Gliwicach ruszy realizacja dużego lotniczego projektu
0Kupił, nie kupił... kupił, choć mniej i dużo później. 8 wodorowców za rok zasili flotę GZM
0