Po 9 latach pociągi znów kursują po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. To duże ułatwienie dla mieszkańców, studentów, turystów. Dodajmy, że kończą się prace na linii Skoczów – Wisła. Inwestycje kosztują około 460 mln zł.
- Po 9 latach znów możliwe stało się podróżowanie pociągiem z Goleszowa do Cieszyna. Ten odcinek składy pokonują w 11-12 minut. Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wyniesie ok. 90 min., co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów, turystów. Pociągi kursują od 4 września – informuje Katarzyna Głowacka z Biura Prasowego PKP PLK.
W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony. Obiekty podwyższono i wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Nawierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się korzystają z pochylni. Wygoda podróżowania będzie zapewniona także ze stacji Goleszów oraz przystanków Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (kiedyś Mnisztwo). Ten ostatni został przesunięty około 1,5 km i znajduje się teraz w dogodniejszej dla uczniów i studentów lokalizacji.
Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi jeżdżą z prędkością do 80 km/h. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 2 przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zostało zrewitalizowanych lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych.
„Zmiana istotnie rozszerzy regionalną ofertę przewozową KŚ zgodnie z oczekiwaniami podróżnych dot. szybkiego dojazdu do Katowic, a także poprawi lokalny transport! Nowe połączenie zapewni komfortowy dojazd do Cieszyna do pracy i szkoły” informują Koleje Śląskie.
Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. także na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła Głębce. Pociągi kursują po nowym torze od Bronowa do Skoczowa, a pasażerowie wsiadają i wysiadają z pociągu na nowym przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronach na stacjach Pierściec i Skoczów, a także na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Prace na trasie Goleszów – Wisła Głębce zakończą się w listopadzie br.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln zł, z czego 85% dofinansowuje UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3421Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1138O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1084Jaworzno inwestuje w rozwój GEOsfery: 38 mln zł dofinansowania na nowe projekty
703Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
601Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Częstochowa: Huta Liberty po roku przestoju wznawia produkcję
+2 / -0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0Częstochowa: Huta Liberty po roku przestoju wznawia produkcję
0Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
0