Po 9 latach pociągi znów kursują po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. To duże ułatwienie dla mieszkańców, studentów, turystów. Dodajmy, że kończą się prace na linii Skoczów – Wisła. Inwestycje kosztują około 460 mln zł.
- Po 9 latach znów możliwe stało się podróżowanie pociągiem z Goleszowa do Cieszyna. Ten odcinek składy pokonują w 11-12 minut. Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wyniesie ok. 90 min., co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów, turystów. Pociągi kursują od 4 września – informuje Katarzyna Głowacka z Biura Prasowego PKP PLK.
W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony. Obiekty podwyższono i wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Nawierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się korzystają z pochylni. Wygoda podróżowania będzie zapewniona także ze stacji Goleszów oraz przystanków Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (kiedyś Mnisztwo). Ten ostatni został przesunięty około 1,5 km i znajduje się teraz w dogodniejszej dla uczniów i studentów lokalizacji.
Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi jeżdżą z prędkością do 80 km/h. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 2 przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zostało zrewitalizowanych lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych.
„Zmiana istotnie rozszerzy regionalną ofertę przewozową KŚ zgodnie z oczekiwaniami podróżnych dot. szybkiego dojazdu do Katowic, a także poprawi lokalny transport! Nowe połączenie zapewni komfortowy dojazd do Cieszyna do pracy i szkoły” informują Koleje Śląskie.
Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. także na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła Głębce. Pociągi kursują po nowym torze od Bronowa do Skoczowa, a pasażerowie wsiadają i wysiadają z pociągu na nowym przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronach na stacjach Pierściec i Skoczów, a także na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Prace na trasie Goleszów – Wisła Głębce zakończą się w listopadzie br.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln zł, z czego 85% dofinansowuje UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
GZM aspiruje do miana „drugiej Warszawy”? Rusza przebudowa strategicznego terminalu kolejowego w Sławkowie
658Zamiast hałdy – beton. Śląskie firmy chcą zagospodarować górniczy odpad dla cementowni
645Wielki test miejskiej infrastruktury. Katowice gotowe na ekstremalne opady
556Przełom dla polskiej zbrojeniówki. Firmy z sektora obronnego ze wsparciem stref ekonomicznych
554Rowerem przez granicę. Transgraniczna trasa zintegruje Rydułtowy, Orlovą i Rybnik z Żelaznym Szlakiem
437Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -1Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
+1 / -0Katowice zakończyły inwestycję za 30 mln zł. 41 mieszkań w odrestaurowanych kamienicach oddanych lokatorom
+1 / -0S11 na Śląsku z decyzją środowiskową. Obwodnica Tarnowskich Gór coraz bliżej realizacji
+1 / -0W Gliwicach powstanie nowy park przemysłowy. Inwestycja za 50 mln euro
+1 / -0Zabrze i Ruda Śląska z nowymi parkami handlowymi. Otwarcie planowane na 2027 rok
0PGG odzyskuje ciepło z kopalń. Po ruchu Wesoła czas na Ziemowita, Rydułtowy i Sośnicę
0Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
0“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
0Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem Rybnik zapowiada nową epokę dla regionu
0