Żadna oferta nie spłynęła na przetarg obejmujący wykonanie prac koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie A1. GDDKiA była zmuszona unieważnić przetarg.
Niepokojące wieści płyną z placu budowy autostrady A1 w rejonie Częstochowy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Katowice była zmuszona unieważnić przetarg „„Kontynuacja robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia w zakresie oddania do ruchu ciągu głównego autostrady”.
Prace te miały objąć:
- oznakowania poziomego grubowarstwowego,
- oznakowania pionowego wraz ze słupkami, podporami kratowymi, bramownicami,
- słupków prowadzących oraz znaków kilometrowych i hektometrowych,
- barier ochronnych betonowych i stalowych,
- osłon energochłonnych,
- ogrodzenia dróg i zbiorników w tym furtek, bram i ogrodzeń naprowadzających dla płazów,
- oświetlenia dróg – węzeł Częstochowa Północ;
- ekranów akustycznych,
- opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej docelowej organizacji ruchu dla ciągu głównego autostrady wraz z włączeniem węzła Częstochowa Północ do istniejącej drogi krajowej DK1
Jak wyjaśnia Dyrekcja są to prace niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
- Dlatego niezwłocznie podejmiemy działania mające na celu uruchomienie kolejnego postępowania, w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wyłonienia wykonawcy na realizację tych robót. Termin wykonania pozostaje niezmienny - 15 grudnia br.
- deklaruje katowicki oddział GDDKiA
Dyrekcja wyjaśnia, że unieważniony przetarg obejmował zadania inne, niż realizowane obecnie prace. Bez przeszkód bowiem trwają typowe roboty budowlane.
Przed rozpoczęciem prac, w pierwszej kolejności, wykonawca przeprowadził na całym odcinku pełną inwentaryzację robót po poprzednim wykonawcy. Następnie wykonano wszystkie niezbędne naprawy. Teraz trwa profilowanie i humusowanie skarp oraz wykonywane są roboty ziemne: wykopy i nasypy na wszystkich dostępnych frontach, również na drogach poprzecznych. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej, a na odcinkach wykopowych wykonywane jest ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem oraz warstwa mrozoochronną.
Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników, oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego. Beton do dwóch zespołów układających nawierzchnie dostarczany jest z dwóch wytwórni. Przystąpiono do robót konstrukcyjnych i wykończeniowych na wszystkich obiektach (zasypki przyczółków, układanie izolacji, wykonanie kap chodnikowych, płyt przejściowych, montaż desek gzymsowych, umocnienie stożków). Rozpoczęto również roboty brukarskie na drogach poprzecznych. Niezależnie wykonywane są roboty branżowe na sieciach wodociągowych, kanalizacji deszczowej oraz zbiornikach retencyjnych.
Najbliższe tygodnie, a dokładnie rozstrzygnięcie ponownego przetargu na wykonanie prac wykończeniowych na A1 pokażą, czy deklarowany przez ministra infrastruktury termin oddania całej autostradowej obwodnicy Częstochowy do ruchu jeszcze w tym roku będzie możliwy do dotrzymania. Niezależnie od tego władze Częstochowy i całego Subregionu Północnego Województwa Śląskiego zabiegają o zapewnienie bezpłatnego korzystania z drogi dla aut do 3,5 tony. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy, że droga ujęta jest jako płatna, choć ostateczne decyzje nie zapadły.
Tagi: A1, autostrada, GDDKiA
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
1129Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
734Droga pod specjalnym nadzorem. Budowa obwodnicy Oświęcimia prawie na półmetku
595"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
578Połączy Małopolskę ze Śląskiem. Ruszyła budowa wiaduktu nad linią kolejową E30
577Pociągi Bytom-Gliwice z rekordem frekwencji. GZM: Opłaca się stawiać na szynę
+3 / -0Globalny lider branży elektroniki wybuduje w Katowicach nowoczesny kampus
+3 / -0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
+2 / -0Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
+2 / -0Nowoczesność i historyczna przestrzeń. Tak będzie wyglądał HUB Gamingowy w Katowicach
+2 / -0Nieruchomości na Śląsku – przyszłość, trendy, wyzwania (wideo)
0Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
0KSSENON w Żorach ma już ponad miesiąc. Jak "sprawuje się" flagowy projekt KSSE? Sprawdzamy!
0Śląscy samorządowcy: "CPK nie zwalnia. Trzeba zatrzymać te szkodliwe działania!"
0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
0
~Jan Surzycki 2019-09-09
14:12:30
Ale wykonawcy brykają z cenami i grymaszą z wykonawstwem - taka ciekawostka czy polski zwyczaj ?
~Jan R. 2019-09-10
14:49:20
Dlaczego GDDKiA musiała unieważnić przetarg na odcinek A1 będący obwodnicą Częstochowy? Odpowiadam. Żaden poważny przedsiębiorca nie będzie przygotowywał się do przetargu, kiedy nie wie jak będą się kształtowały koszty pracy i sprzętu i materiałów w czasie realizacji kontraktu. Najgorzej jest to, że lud tego nie rozumie i będzie głosował na nieodpowiedzialnych polityków. Obietnice JAK-a podniesienia płac kosztują. Nie można podwyższać bezkarnie płac bez wzrostu wydajności. Czy ci ludzie nie pamiętają czasów, kiedy zarabialiśmy miliony i za chleb płaciliśmy tysiące? Nadrukować pieniędzy w celu ogłupienia wyborców można zawsze. Dlatego rządzący nie chcą wprowadzenia euro, bo wtedy skończyłoby się dowolne żonglowanie kursem naszej waluty.