Kierowcy podróżujący DK 1, czyli tzw. gierkówką, która aktualnie jest przebudowywana na autostradę A1, muszą od dziś liczyć się z kluczową zmianą w ruchu. Wokół węzła Piotrków Trybunalski Południe powstało ogromne rondo, którym poprowadzony będzie ruch. Sam węzeł zostanie rozebrany.
Budowa autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Piotrków Trybunalski wkracza w nową fazę. 11 grudnia w godzinach południowych zostanie wyłączony z eksploatacji węzeł Piotrków Trybunalski Południe na przecięciu budowanej A1 i drogi krajowej nr 74. Ruch na tym odcinku autostrady zostanie jednak przez cały czas utrzymany.
W miejsce zamkniętego węzła kierowcy będą mieli do dyspozycji drogę objazdową, która będzie funkcjonowała jak wielkie rondo o nieregularnym kształcie wokół zamkniętego węzła.
- Ruch będzie się tam odbywał według takich zasad, jakie obowiązują na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. Dojeżdżając do tymczasowego „ronda” trzeba będzie skręcić w prawo i jechać do miejsca, w którym będziemy chcieli je opuścić. Takie rozwiązanie pozwoli na utrzymanie wszystkich kierunków jazdy i zapewni jej płynność – informuje GDDKiA.
Zatem podróżując np. od Łodzi, będzie można zjechać w kierunku Bełchatowa na DK74, pojechać w stronę Częstochowy DK1, skręcić do centrum Piotrkowa Trybunalskiego, a nawet zawrócić do Łodzi. Analogicznie we wszystkich pozostałych kierunkach. Jazda po rondzie będzie się odbywała jednym pasem o szerokości 4,5 metra, jednak na łukach został on poszerzony do 5,5 metra, a dodatkowo wykonane zostały pobocza z kruszywa. Zapewni to bezproblemową jazdę nawet największym samochodom ciężarowym.
- Istotną kwestią jest fakt, że znaczne odcinki tymczasowego ronda, zostaną w przyszłości wykorzystane jako stałe elementy nowego węzła, w postaci łącznic i dróg serwisowych. Wprowadzana organizacja ruchu będzie obowiązywała około półtora roku. Tyle bowiem zajmie rozbiórka starego i budowa nowego węzła – informuje GDDKiA.
O postępach przy budowie A1 na odcinku Tuszyn - Piotrków Trybunalski, specyfice prowadzenia inwestycji "pod ruchem", rozmawialiśmy z Tomaszem Żuchowskim, Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad przy okazji wizytacji budowy obwodnicy Częstochowy. Wątek dotyczący przebudowy "gierkówki" na autostradę rozpoczyna się w 2,17 min. nagrania:
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
1041Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
900"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
635Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok
611W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
601Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0