Od czerwca pociągi znów jeżdżą na trasie między Częstochową a linią ze Śląska do portów nr 131. Zakończyły się zasadnicze prace na odcinku Częstochowa – Chorzew Siemkowice. Pociągi kursują po nowych torach, mostach i wiaduktach. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 200 mln zł, współfinansowana jest ze środków unijnych w ramach POIiŚ.
Efektem projektu realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest zwiększenie możliwości kolejowych przewozów towarowych. Lepsze parametry linii, krótsza o ok. kwadrans jazda pociągów towarowych, pozwolą na szybszy i sprawniejszy przewóz większej ilości ładunków.
- Inwestycja wpłynie na wzrost efektywności transportu kolejowego, jako konkurencji dla innych środków transportu, stworzy impuls do rozwoju gospodarki w regionie, m.in. na pograniczu województw łódzkiego i śląskiego. Linia kolejowa Częstochowa – Chorzew Siemkowice (nr 146) stanowi połączenie między Częstochową a tzw. linią ze Śląska do portów nr 131 (Chorzów Batory – Tczew – Gdańsk – Gdynia) – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pociągi towarowe kursują już linią Częstochowa – Chorzew Siemkowice (nr 146) z prędkością do 60 km/h - prace torowe i sieciowe zakończyły się. Wymieniono prawie 50 km torów i sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 45 obiektów inżynieryjnych, w tym stalowy, 66-metrowy most na Warcie w Ważnych Młynach. Sprawne przejazdy zimą zapewnią ogrzewane rozjazdy.
Dodatkowo, m.in. dla zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, budowane są 4 nowe nastawnie w stacjach Rząsawa, Cykarzew, Brzeźnica nad Wartą oraz Biała Pajęczańska.
- Po włączeniu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w grudniu 2020 roku, pociągi pojadą z prędkością do 100 km/h. Prace objęły też 38 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie urządzenia przejazdowe będą aktywne po zakończeniu prac na nastawniach. Obecne zabezpieczenie i oznakowanie skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnia sprawny przejazd pociągów i bezpieczny ruch drogowy – dodaje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Projekt zakończy się w grudniu 2020 roku ze względu na rozszerzenie zakresu o budowę nowych nastawni wyposażonych w nowoczesne urządzenia komputerowe.
Projekt Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy - Chorzew Siemkowice ma wartość 215 mln zł netto. Dofinansowanie z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniosi 179 mln zł.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6813,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
601Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
565Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
485Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
452Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -05 powodów, dla których warto przejść na wirtualną kasę fiskalną ACLAS
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0
~FILIPPOS7 2021-01-24
18:34:05
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.