Blisko sześciokilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1 z Sosnowca do Mysłowic zostanie przebudowany. - GDDKiA ma zgodę Ministerstwa Infrastruktury na przebudowę S1 od wysokości stacji benzynowej Shell, niedaleko węzła z ulicą Lenartowicza, do wysokości wjazdu w strefę przemysłową! Mowa o 120 milionach złotych – mówi prezydent Sosnowca. - Oczekiwana przebudowa S1 staje się realna. Ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej planujemy jeszcze w tym półroczu – potwierdza GDDKiA w Katowicach.
Przygotowanie inwestycji planowane jest do 2023 roku. Roboty budowlane zaplanowano w latach 2024-2025. W ramach inwestycji rozbudowany zostanie odcinek o długości 5,85 km pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami, wraz z węzłem z ul. Lenartowicza w Sosnowcu. - Dziękuję wszystkim parlamentarzystom od lewa do prawa, którzy na naszą prośbę interweniowali i naciskali na Ministerstwo Infrastruktury – dodaje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
- Budowa i przebudowa skrzyżowań i łącznic drogi S1 z ul. Lenartowicza na skrzyżowania o ruchu okrężnym, wpłynie na poprawę płynności ruchu i bezpieczeństwo użytkowników drogi – mówi Marek Prusak, rzecznik oddziału GDDKiA w Katowicach.
Przeprojektowanie konstrukcji drogi do obciążenia 11,5t/oś oraz dostosowanie, w miarę możliwości, istniejącej geometrii drogi do obowiązujących parametrów technicznych drogi ekspresowej, zwiększy przepustowość oraz poprawi bezpieczeństwo.
Zakres inwestycji będzie obejmował przebudowę m.in. konstrukcji drogi, przebudowę i rozbudowę korpusu drogi, systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca robót w ramach kontraktu przebuduje siedem wiaduktów, dwa mosty i cztery przepusty.
Rozbudowa drogi ekspresowej obejmuje również podłączenie istniejącej stacji paliw zlokalizowanej po prawej (zachodniej) stronie S1, przed węzłem drogi ekspresowej z ul. Lenartowicza, poprzez budowę MOP kategorii I.
Dzięki realizacji inwestycji przez GDDKiA, Sosnowiec będzie mógł przystąpić do budowy węzła Klimontów, który obsłuży tereny przemysłowe oraz odciąży układ lokalny z ruchu tranzytowego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1270"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
823Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6663,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
580Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
561Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
0