Koniec z tranzytem przez centra kilku miast i szybszy dojazd do lotniska w Pyrzowicach. GDDKiA wyłoniła wykonawcę liczącej 24 km obwodnicy Poręby i Zawiercia. Kontrakt za około 414,7 mln zł wykona konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner).
Dokumentacja przetargowa trafi teraz do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skontroluje postępowanie przetargowe. Obwodnica Poręby i Zawiercia powstanie w ciągu drogi krajowej nr 78.
To powtórny przetarg na realizację inwestycji. Poprzednie postępowanie unieważniono, bowiem ceny ofert przewyższyły kwotę, jaką GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji. W ponownym przetargu podzielono realizację 24-kilometrowej obwodnicy na dwie części. Odcinek Siewierz - Zawiercie Kromołów (o długości ok. 16,7 km) będzie realizowany w formule „Projektuj i buduj”, a odcinek Kromołów - Żerkowice (o długości 7,7 km) zostanie zrealizowany z systemie tradycyjnym (Buduj) - trwa weryfikacja ofert złożonych w przetargu na opracowanie projektu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad długo zastanawiała się co zrobić. Oferty zostały otwarte na początku sierpnia. Zaproponowane przez zwycięskie konsorcjum 414 mln też znacznie przekraczało zakładany budżet wynoszący blisko 288 mln zł. Dopiero dziś GDDKiA poinformowała o wyborze wykonawcy.
Obwodnica Poręby i Zawiercia pobiegnie wzdłuż DK78 przez powiaty będziński i zawierciański oraz przez miejscowości Siewierz, Poręba, Łazy, Zawiercie i Ogrodzieniec. Dwujezdniowa obwodnica Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 połączy się z funkcjonującą już obwodnicą Siewierza. DK78 komunikuje sąsiadujące miejscowości m.in. z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Obwodnica umożliwi ominięcie śródmieści, a tym samym poprawę warunków życia mieszkańców. W szczególności zredukuje uciążliwości powodowane ruchem samochodowym - głównie pojazdów ciężarowych.
Kliknij i zobacz przebieg obwodnicy w dużej rozdzielczości
Tagi: obwodnica zawiercia, GDDKiA
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
979Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
761Chorzów: kultowa restauracja w Parku Śląskim odzyska dawny blask
631Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta
628Bytom: rusza kolejny etap rewitalizacji terenów po KWK Rozbark
498Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju
+3 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Gigantyczna inwestycja Kolei Śląskich. Spółka rozbuduje swoją bazę w Katowicach
+2 / -0Własne "M" już od 3,51 za metr. Katowice znów oddają mieszkania za remont
+2 / -0Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
0"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
0Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
0W Katowicach trwa rozruch ITS. System już "uczy się" kluczowych skrzyżowań
0Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
0