Koniec z tranzytem przez centra kilku miast i szybszy dojazd do lotniska w Pyrzowicach. GDDKiA wyłoniła wykonawcę liczącej 24 km obwodnicy Poręby i Zawiercia. Kontrakt za około 414,7 mln zł wykona konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner).
Dokumentacja przetargowa trafi teraz do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skontroluje postępowanie przetargowe. Obwodnica Poręby i Zawiercia powstanie w ciągu drogi krajowej nr 78.
To powtórny przetarg na realizację inwestycji. Poprzednie postępowanie unieważniono, bowiem ceny ofert przewyższyły kwotę, jaką GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji. W ponownym przetargu podzielono realizację 24-kilometrowej obwodnicy na dwie części. Odcinek Siewierz - Zawiercie Kromołów (o długości ok. 16,7 km) będzie realizowany w formule „Projektuj i buduj”, a odcinek Kromołów - Żerkowice (o długości 7,7 km) zostanie zrealizowany z systemie tradycyjnym (Buduj) - trwa weryfikacja ofert złożonych w przetargu na opracowanie projektu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad długo zastanawiała się co zrobić. Oferty zostały otwarte na początku sierpnia. Zaproponowane przez zwycięskie konsorcjum 414 mln też znacznie przekraczało zakładany budżet wynoszący blisko 288 mln zł. Dopiero dziś GDDKiA poinformowała o wyborze wykonawcy.
Obwodnica Poręby i Zawiercia pobiegnie wzdłuż DK78 przez powiaty będziński i zawierciański oraz przez miejscowości Siewierz, Poręba, Łazy, Zawiercie i Ogrodzieniec. Dwujezdniowa obwodnica Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 połączy się z funkcjonującą już obwodnicą Siewierza. DK78 komunikuje sąsiadujące miejscowości m.in. z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Obwodnica umożliwi ominięcie śródmieści, a tym samym poprawę warunków życia mieszkańców. W szczególności zredukuje uciążliwości powodowane ruchem samochodowym - głównie pojazdów ciężarowych.
Kliknij i zobacz przebieg obwodnicy w dużej rozdzielczości
Tagi: obwodnica zawiercia, GDDKiA
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6703,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
599Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
562Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
481Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
433Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0