ElectroMobility Poland (EMP) współpracuje z biurem stylistycznym Pininfarina nad projektem stylistyki gamy modelowej polskiej marki samochodów elektrycznych Izera. Z ramienia EMP za design aut odpowiedzialni są Tadeusz Jelec oraz Mariusz Bekas. Współpraca firm obejmuje kompleksowy projekt trzech modeli: SUV-a, hatchbacka oraz kombi.
Ogłoszenie współpracy między EMP a włoskim studiem stylistycznym Pininfarina, która w praktyce trwa już od listopada 2022 r., nastąpiło podczas spotkania przedstawicieli obydwu firm z mediami zorganizowanego w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie 21 marca 2023 r. Ogłoszeniu towarzyszyły warsztaty z projektowania oraz zapowiedź programu stażowego w Turynie dla młodych projektantów, realizowane wspólnie przez EMP oraz Pininfarinę.
Za obszar designu oraz koordynację prac z biurem stylistycznym ze strony EMP odpowiedzialni są Tadeusz Jelec oraz Mariusz Bekas, doświadczeni projektanci pracujący wcześniej dla znanych marek motoryzacyjnych. Współpraca ze studiem stylistycznym obejmuje projekt nadwozia, wnętrza oraz HMI (Human Machine Interface) gamy modelowej 3 samochodów elektrycznych – SUV-a, hatchbacka oraz kombi. Auta zostaną zbudowane w oparciu o platformę SEA. Partnerstwo technologiczne między Geely – właścicielem technologii, a EMP zostało ogłoszone w listopadzie 2022 r.
Możliwość współpracy z utytułowanym i doświadczonym partnerem o unikalnych kompetencjach takim jak Pininfarina to kolejny ważny krok na drodze do seryjnej produkcji Izery. Jako nowa marka musimy szukać swoich przewag na bardzo konkurencyjnym rynku, a ponadczasowy, atrakcyjny design ma być jedną z cech, które wyróżnią Izerę – skomentował Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w EMP.
- Współpraca naszych doświadczonych projektantów z zespołem Pininfariny to gwarancja, że stylistyka Izery powstanie przy zachowaniu najwyższych standardów branżowych. Kooperacja Izery z kolejnym partnerem o renomie i ugruntowanej pozycji w branży to także jasny sygnał dla rynku, że projekt jest na dobrej ścieżce i rozwija się zgodnie z planem i przyjętymi założeniami – dodał.
Cieszymy się z tego długoterminowego, strategicznego partnerstwa z tak istotnym przedstawicielem polskiej branży automotive. Współpraca ze start-upami jest częścią strategii Pininfariny, a rozpoczęcie współpracy z nowo powstałym zespołem Izery o wysokich kwalifikacjach pozwala na osiągnięcie sukcesu. Możemy z dumą powiedzieć, że już od samego początku pomiędzy naszymi zespołami panuje doskonała harmonia na poziomie zarówno technicznym, jak i międzyludzkim – powiedział Giuseppe Bonollo, Senior Vice President ds. sprzedaży i marketingu w Pininfarinie.
- Współpraca z Pininfariną otwiera przed nami możliwości, których jako nowa marka jeszcze nie mamy. Zyskujemy dostęp do kompetencji, kadr i zaplecza niezbędnego do tego, aby realizować przyjęte przez nas kierunki prac nad stylistyką Izery. My wyznaczamy kierunek, a nasi partnerzy odegrają kluczową rolę w rozwijaniu i osiąganiu stawianych celów – powiedział Tadeusz Jelec, główny projektant Izery. – Celem naszej współpracy jest sięgnięcie do stylistycznego DNA, które zaprezentowaliśmy, przedstawiając publicznie prototypy demonstracyjne Izery w 2020 r., i uaktualnienie wypracowanego języka stylistycznego marki w odniesieniu do parametrów platformy, na której powstaną nasze pojazdy oraz trendów dostrzegalnych na rynku. Jestem przekonany, że z połączenia naszej wizji oraz międzynarodowego doświadczenia i talentu Pininfariny powstaną samochody, które będą cieszyć się powodzeniem u europejskich klientów – zaznaczył Tadeusz Jelec.
Praca nad stworzeniem nowej rodziny pojazdów dla nowej marki jest niesamowitym wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego. Zgranie między naszymi zespołami pozwoliło nam również rozszerzyć współpracę o program stażowy, który zapewni dwóm utalentowanym studentom unikalne doświadczenie trzech miesięcy pracy w najsłynniejszym na świecie włoskim centrum stylu – powiedział Marco Giumentaro, Creative Senior Manager w Pininfarinie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W sercu Brennej powstanie nowy duży kompleks hotelowy. Tak ma wyglądać (wizualizacje)
3597Najlepsze budowy ze śląskiego wyróżnione! Znamy laureatów 28. edycji konkursu "Modernizacja Roku & Budowa XXI wieku"
856Hit czy... wymyślanie koła na nowo? Innowacyjny recyklomat rozpętał burzę w sieci
799JSW Koks ma oddać Rafako kaucję - nagły zwrot akcji czy fake news? Spółka dementuje
759Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
708Znani inwestorzy na pokładzie Digitree Group. Transakcja za ponad 12 mln zł
+6 / -0Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
+6 / -0900 dodatkowych miejsc dla samochodów. Katowice Airport buduje parking za ponad 10 mln złotych
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Spektakularna inwestycja w centrum Katowic. Do renowacji 11 zabytkowych kamienic (wizualizacje)
+2 / -0Wyszły na jaw kolejne fakty o Elektrowni Rybnik. "Wiedziano o jej likwidacji w 2020 roku"
0JSW Koks ma oddać Rafako kaucję - nagły zwrot akcji czy fake news? Spółka dementuje
0Ekolodzy chcieli zablokować budowę elektrowni gazowej. Wojewoda nieugięty
0Dolina Krzemowa po śląsku. W Gliwicach ruszy realizacja dużego lotniczego projektu
0Kupił, nie kupił... kupił, choć mniej i dużo później. 8 wodorowców za rok zasili flotę GZM
0