6 marca ruszył pierwszy etap zmiany organizacji ruchu związanej z budową przez Tramwaje Śląskie linii tramwajowej na ulicy Grundmanna w Katowicach. Konieczność zbudowania podpory środkowej nowego wiaduktu tramwajowego nad Drogową Trasą Średnicową sprawia, że niezbędne jest zawężenie wewnętrznych pasów ulicy Chorzowskiej w obu kierunkach. Do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Ten etap prac potrwa najbliższe cztery tygodnie. Jednocześnie wystąpią utrudnienia na wlocie ul. Stęślickiego - zawężenie jezdni wynikające z remontu torowiska. Inwestycje prowadzą Tramwaje Śląskie.
W ostatnich latach gruntownie zmodernizowane zostały niemal wszystkie torowiska tramwajowe na terenie Katowic, wybudowane zostały także zintegrowane centra przesiadkowe w Zawodziu i Brynowie, które pozwalają podróżnym na pozostawienie tam samochodu i szybkie dotarcie tramwajem do centrum miasta. Jednak wytyczenie i budowa zupełnie nowego odcinka sieci tramwajowej w Katowicach jest faktycznie realizowana po raz pierwszy od 75 lat.
Ważne jest, by komunikacja tramwajowa w Katowicach była jak najefektywniejsza, a budowa tej trasy ma w tym względzie ogromne znaczenie - podkreślają włodarze miasta.
Przypomnijmy, że w ramach zadania przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego, uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką. Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa mostu na Rawą oraz wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
851Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
706"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
622Hillwood rozbuduje centrum logistyczne w Częstochowie. Rusza budowa nowej hali magazynowej
581Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok
561Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0